اینستاگرام با بروزرسانی اخیر خود به کاربران اجازه میدهد تصاویر و پستهای خود را از طریق وبسایت این سرویس و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن، ارسال کنند. بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر این سرویس اشتراکگذاری تصاویر اکنون قادر خواهند بود عکسهای خود را بدون نیاز به نصب اپلیکیشن و از طریق مرورگر گوشی هوشمند خود به اشتراک بگذارند.
قبل از این بروزرسانی، کاربرانی که به صفحه وب اینستاگرام وارد میشدند، تنها میتوانستند فعالیتهایی از قبیل مرور پستها، لایک کردن، ارسال نظر، جستجو و هشدارها را ببینید، اما قادر به پست تصویر و عکسی نبودند.
اما در حال حاضر، با این آپدیت، کاربران با استفاده از مرورگر گوشی خود امکان پست تصاویر را در صفحهی شخصی خود خواهند داشت.
با این حال، کاربران هنوز هم نمیتوانند فیلم و کلیپ تصویری ارسال کنند یا از فیلترها بهره ببرند؛ همچنین اشتراکگذاری و ایجاد داستان (Story)، دیدن پیامهای مستقیم و دایرکت از نسخه وب این سرویس در دسترس نیست.
با این وجود، ممکن است ویژگی پست تصاویر بهصورت مستقیم از طریق مرورگر کامپیوتر بهعنوان خبری خوب تلقی بشود. بهخصوص برای آن دسته از افرادی که به دنبال ارسال تصاویر خود بهطور مستقیم از کامپیوتر هستند.
کاربران با این روش ساده میتوانند با دسترسی مستقیم به گزینه اشتراکگذاری تصاویر (Photo-sharing) با کامپیوتر شخصی خود از نسخهی تحت وب اینستاگرام بهره ببرند.
برای این کار سایت اینستاگرام را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.
در کروم: کلیدهای ترکیبی CTRL+SHIFT+I را بفشارید. در این لحظه پنجره توسعهدهنده بهصورت پاپ آپ در سمت راست یا پایین نمایشگر، ظاهر میشود.
در قسمت بالای صفحه توسعهدهنده، آیکونی که شبیه به تبلت و در کنار عبارت «Elements» است، پیدا کنید. با کلیک روی این آیکون، ظاهر وبسایت از حالت دسکتاپ به گوشی هوشمند تغییر میکند و اینستاگرام فرض را بر این میگذارد که از طریق یک گوشی همراه به آن متصل شدهاید.
آیکون دوربین در پایین صفحه، برای آپلود و بارگذاری تصاویر استفاده میشود که میتوان از طریق آن با کامپیوتر برای ارسال عکس اقدام کرد.
در سافاری: کاربران مک باید ابتدا به «Preferences» این مرورگر و سپس قسمت «Advanced» بروند و گزینه «Show Develop menu in menu bar» را با تیک زدن، فعال کنند.
یک صفحه شخصی باز کنید و «User Agent» را بر روی «iOS 10 — iPhone» از طریق «Develop menu» قرار دهید.
حالا شما میتوانید آیکون دوربین را ببینید و با استفاده از آن، بهصورت مستقیم تصاویر را از کامپیوتر خود منتشر کنید.
Ad-Blocker-ها افزونههایی هستند که تبلیغات موجود در وبسایتها را غیر فعال میکنند. استفاده از این افزونهها برای وبسایتهایی که تبلیغاتشان آزاردهنده یا حاوی بدافزار است، منطقی جلوه میکند؛ اما بسیاری از وبسایتها در چارچوبهای تبلیغاتی گوگل به ارائهی تبلیغات میپردازند و سود حاصل از تبلیغات بخش اصلی درآمد آنها را تشکیل میدهد. حال گوگل در نظر دارد با وادار کردن کاربران Ad-Blocker-ها به پرداخت هزینه، به کسب درآمد این وبسایتها کمک کند.
هدف برنامهی جدید گوگل که Funding Choices (گزینههای درآمدی) نام دارد، تضمین کسب درآمد تبلیغاتی توسط وبسایتهایی است که تجربهی تبلیغاتی خوب و قابل قبولی به کاربرانشان ارائه میدهند. بر اساس این برنامه که فعلا در مرحلهی آزمایشی قرار دارد، وبسایتها به کاربرانی که از Ad-Blocker استفاده میکنند، دو انتخاب خواهند داد؛ کاربران میتوانند Ad-Blocker را غیر فعال و بهطور مجانی از وبسایت مورد نظرشان استفاده کنند یا اینکه با پرداخت هزینهای جزئی، بدون مشاهدهی تبلیغات از وبسایت مورد علاقهشان بازدید کنند.
به گفتهی مارک باسوِل، معاون ارشد بخش فروش وبسایت بیزنس اینسایدر، برنامهی Funding Choices امکان تعامل بین کاربران وبسایتها را فراهم میآورد و به کاربران این انتخاب را میدهد که یا وبسایتها را از لیست سیاه برنامهی Ad-Blocker-شان خارج کنند یا اینکه با پرداخت مبلغی بهطور مستقیم به فعالیت وبسایتها کمک کنند.
در مرحلهی فعلی ناشرانی که در آمریکای شمالی، بریتانیا، آلمان، استرالیا و نیوزیلند مشغول به فعالیت هستند، میتوانند در این برنامه شرکت کنند؛ البته در نهایت برنامهی Funding Choices به یک برنامهی جهانی تبدیل خواهد شد.
اغلب کاربران قدیمی حسی نوستالژیک نسبت به روزهای ابتدایی وب دارند. آن روزها که خبری از هوش مصنوعی نبود و حتی امکان استفاده همزمان از تلفن و اینترنت وجود نداشت. دورانی که همهچیز سادهتر بود!
امروزه اگر وبسایتها طراحی منظم و جذابی نداشته باشند، بسیاری از کاربران خود را از دست خواهند داد. برعکس، در آن دوران وبسایتها پر بودند از لینکهای آبیرنگ و فوتهای ساده و در طراحی وبسایتها نیز محتوا بر ظاهر وبسایت ارجحیت داشت.
موزهی طراحی وب پروژهای است که توسط پیتر کوار و آندری لتوشا ایجاد شده و هدف آن به تصویر کشیدن طراحی صفحات وب در سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ است. با مرور تصاویر موجود در این وبسایت، میتوانید بدون شنیدن صدای وصل شدن اینترنت Dial-up به روزهای گذشته برگردید.
در پایان، شما را به دیدن چند تصویر منتخب از آرشیو این موزه دعوت میکنیم. بهعلاوه، با مراجعه بهاین آدرس میتوانید بیش از ۸۰۰ تصویر موجود در این موزه را مشاهده کنید.
ورودی مستقیم در سئو سایت لازم و بایسته است بر اساس واپسین الگوریتم گوگل حدود 10 درصد ورودی های شما بایستی از ورودی های مستقیم تامین گردد که اگر به این صورت نباشد غیر طبیعی میباشد. پس نخستین موردی که برای پیشروی کردن رتبه سایتتان دربایستن دارید را این نرم انگیزه ها در اختیار شما پیمان میدهد.
امکان ورودی ریفرال
ورودی های ریفرال از مکان هایی که لینک سایت شما وجود دارد تامین میگردد ، ورودیهای ریفرال به راستی همان ترافیکی هستند که از طریق لینکهای که قرار داده اید در سایتهای مختلف به سمت سایت شما روانه میشود . این ورودی ها نیز از ضروریات سئو 2018 میباشند و یکتا از روشهایی که گویی می تواند بفهمد آیا بک لینک شما کاربری را به سمت خود جذب کرده است و ورودی داشته است یا خیر…
نرم افزاری که امروز معرفی خواهیم کرد این قابلیت را هم دارا است میتواند به راحتی ورودی های ریفرال را با رعایت الگوریتم های گوگل به تارنما شما هدایت کند ، دومین موردی که برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل دربایستن دارید نیز از طریق این برنامه امید می گردد
امکان ورودی از راه گوگل
ورودی های گوگل مهمترین تقسیم رتبه بندی سایت ها را تعیین میکنند اگر وب سایت شما در کلمات کلیدی به چهره صحیح با رعایت الگوریتم های سنه ۲۰۱۸ ورودی های را به خود اختصاص دهد به راستی به گوگل باقیمانده است که کاربران این عنوان و محتوای این سایت را می پسندند و اخ دارند بدین صورت وب سایت شما در آن واژه ورودی های بیشتری را به خود برگزیدن خواهد عدل و در نتیجه گوگل نیز رتبه بهترین را به سایت شما وابستگی خواهد داد از دسته امکانات این برنامه ورودی های گوگل با الگوریتم انتخابی شما می باشد یعنی شما مشخص می کنید که کاربر از کدام کشور و با چه مشخصاتی حتی مرورگری چنند ثانیه در سایت شما باشد ، بدین چهره سومین موردی که برای هرچه بهتر شدن رتبه شما در گوگل مهم است نیز تامین می گردد.
تعیین میزان ماندگاری کاربر
میزان ماندگاری کاربر در سایت به راستی میزان اهمیت آن کاربر را نسبت به سایت تان اثر می دهد یعنی اگر هر کاربری به طور معمول ۲۰ ثانیه در سایت شما باشد بدین معنی خواهد بود که هیچ اهمیتی به وبسایت شما نمی دهد و سایت شما برای سودمند نبوده است اما اگر همان کاربر به مدت صد ثانیه در سایت شما باشد بدین معنی خواهد بود که سایت شما برای این کاربر سودمند بوده است و از عقیده جستجوگر گوگل نیز به این چهره می باشد، با استفاده از این نرم انگیزه ها شما میتوانید مدت موعد ماندگاری کاربر در سایت را نیز مشخص کنید بدین معنی که انتخابی از ۱۰ الی ۹۰۰ ثانیه را خواهید داشت
امکان بازدید از ویدئو
در این نرم انگیزه ها امکان بازدید از ویدئوها نیز هستی دارد و شما میتوانید سایت هایی که لینک شما در آنها وجود دارد را نیز هدف قرار دهید به طور نمونه شما یک ویدئو با نام سایت خویش در آپارات قرار میدهید ، با این نرم افزار افزایش آمار بازدید وبلاگ را خواهید توانست حتی تعداد بازدید و ورودی های آن ویدئو را نیز افزایش دهید. همانطور که میدانید هرچه وبدئوهای قرار داده شده بدست شما بازدید اکثریت را گرفتن نمایند برای سایت شما نزد گوگل مفید تر خواهد بود زیرا اهمیت آن ویدئو را نشانه میدهد و البته سایتی که صاحب این ویدئو میباشد.
با همگانی شدن استریم محتوای تصویری در رزولوشن 4K و گسترش دوربینهای مداربسته خانگی نیاز به شبکههای پهن باند بیشتر از همیشه احساس میشود. در همین راستا نتگیر اعلام کرده که روتر Orbi Whole Home Wi-Fi System خود را به Wi-Fi 6 مجهز خواهد کرد تا از فناوری Fastlane 3 پشتیبانی کند و امکان دسترسی به اینترنت گیگابیتی را برای کاربران میسر کند.
این روتر جدید از Wi-Fi 6 802.11ax پشتیبانی میکند و این یعنی در شبکهی توری، سرعت گیگابیتی را فراهم میسازد. فراموش نکنید که وایفای ۶ فعلا یک فناوری نوپا بهشمار میآید و محصولات زیادی پیدا نمیشوند که از آن پشتیبانی کنند.
این روتر جدید ضمن داشتن سرعت بسیار بالا، پوششدهی عالی دارد و بهلطف بهرهمندی از یک تراشهی ویژهی ساختهشده توسط کوالکام، عملکرد بینظیری از خود ارائه میدهد.
این سیستم وای-فای خانگی از پردازندهی چهار هستهای کوالکام بهره میبرد و قادر است به کمک شبکه سه باندهی خود بصورت همزمان به ۱۲ سرویس استریم ویدیو متصل شود.
اولین مدل Orbi با پشتیبانی از نسل ششم وای-فای قرار است نیمه دوم ۲۰۱۹ عرضه شود. این محصول در سری RBK50 عرضه خواهد شد ولی هنوز قیمت آن اعلام نشده است.