تست عملکرد اتصال اینترنت بسیار ساده است. نیازی به نرمافزار اضافه ندارید، تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر با یک مرورگر وب است. اما برای اطمینان از بررسی دقیق اتصال اینترنتی باید چند کار را انجام دهید.
برای رسیدن به بهترین نتایج، در صورت امکان از یک اتصال سیمی استفاده کنید؛ به این ترتیب لازم نیست نگران نوسانهای عملکرد و تداخل وای-فای باشید. اگر دستگاه سیمی دیگری در شبکهی خانگی خود دارید، کامپیوتر خود را مستقیم به مودم وصل کنید تا در تست شما تداخل ایجاد نشود.
اگر از وای-فای استفاده میکنید، برای مثال اگر از مک بوک ایر، تبلت یا دستگاههای دیگری استفاده میکنید که پورت اینترنت ندارند، سعی کنید تا حد ممکن تداخل را به حداقل برسانید. مطمئن شوید که روتر وای-فای شما از دستگاههای الکترونیکی دیگر مثل تلفنهای بیسیم دور است و بهصورت موقتی اتصال دستگاههای دیگر را از شبکهی وای-فای خود قطع کنید، در ضمن برای دانلود یک گیگابایت بهروزرسانی نرمافزاری در طول اجرای تستهای خود نیازی به یک کامپیوتر دیگر روی شبکه ندارید.
در Windows Task Manager روی ستون Network کلیک کنید تا ببینید کدام برنامهها در حال دریافت یا ارسال داده روی شبکهی شما هستد.
مجددا چک کنید، کامپیوتر شما در حالت دانلود نباشد. Task Manager ویندوز (با فشردن کلیدهای ترکیبی Atl+Ctrl+Del) یا Activity Monitor را در مک اواس چک کنید و به دنبال آمار شبکه بروید (با برچسب «شبکه» روی مک و «شبکهبندی» در ویندوز).
تمام برنامههای روی کامپیوتر را ببندید و خارج شوید تا برنامهها در حین اتصال قادر به دانلود بهروزرسانی نرمافزارها نباشند. مصرف پهنای باند ممکن است به صفر برسد و روی همین مقدار باقی بماند؛ اما هدف ما نزدیک کردن این مقدار به صفر است. اگر سیستم عامل شما بهروزرسانیها را دانلود میکند، باید صبر کنید و بعدا تست اتصال را انجام دهید.
اگر با اتصال خود مشکل دارید، بهتر است مودم و روتر خود را ریست کنید. آنها را خاموش و برای چند لحظه جدا کنید، سپس مجددا آنها را وصل و روشن کنید.
Speedtest.net متداولترین سایت برای تست اتصال اینترنت است؛ تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر وب با جاوا اسکریپت فعال (معمولا روشن است مگر اینکه خودتان آن را خاموش کنید) و نصب ادوبی فلش است. اگر فلش ندارید (و نمیخواهید آن را نصب کنید) میتوانید از جایگزینهای آن استفاده کنید. یک نسخهی HTML5 در Speedtest.net وجود دارد، همچنین میتوانید از Speedof.me بهره ببرید که از HTML 5 هم استفاده میکند.
Speedof.me یک گراف پهنای باند مبتنی بر HTML5 است که به ادوبی فلش وابسته نیست.
تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید، کلیک روی دکمهی سبزرنگ «Begin Test» است و به این ترتیب Speedtest.net سرعت دانلود و آپلود شما را چک میکند. بسته به سرعت شبکهی شما این فرآیند میتواند بین چند ثانیه تا چند دقیقه، طول بکشد.
این بخشها تنها گزینههای شما برای تست اتصال پهن باند نیستند؛ MegaPath همچنین یک تست سرعت و یک ویژگی دیگر به نام Speed Test Plus ارائه میدهد که به ارزیابی کیفیت اتصال و همچنین سرعت خام آن میپردازد. ISP شما یک ابزار تست سریع ارائه میدهد که اگرچه ممکن است نیاز به دستکاری داشته باشد، سازندگان روتر هم مرتب سرعتهای تست را در میانافزار محصول خود یا برنامههای موبایل که همراه با محصولات توزیع میکنند، در نظر میگیرند (اگرچه در نمونهی دوم، از یک اتصال بیسیم استفاده میکنیم).
بسیار از سازندگان روتر، امکانات تست سرعت پهنباند را در میانافزار یا برنامههای موبایل که همراه با روتر ارائه میدهند، لحاظ میکنند.
تعجب نکنید اگر به بیشترین سرعتی که ISP شما ادعا میکند، دست نمییابید؛ تقریبا هیچکس به این سرعت دست پیدا نمیکند. اما اگر سرعت اتصال شما بسیار کندتر از سرعت پیشنهادی است، معیارهای مختلفی در این مسئله دخیل هستند. ممکن است مشکل از تجهیزات یا حتی ISP باشد. اغلب ISP-ها یک صفحهی پشتیبانی در سایت خود دارند که در آن میتوانید از مشکلات سرویس مطلع شوید.
اگر ISP قادر به گزارش مشکل نباشد، میتوانید اشکالزدایی را از طریق قطع تجهیزات شروع کنید. اگر روی یک دستگاه دیگر جواب داد، نمیتوانید ISP را سرزنش کنید. اگر سرعت اتصال کامپیوتر دوم هم کند بود، بعد از هر پیشنهاد یک تست پهنای باند اجرا کنید؛ سعی کنید از یک کابل متفاوت اینترنتی برای اتصال PC خود به روتر استفاده کنید. کابل متصل به روتر خود را با گذرگاه اینترنت خود جابهجا کنید (DSL، فیبر یا مودم کابلی). روتر را اشکالزدایی کنید؛ آن را خاموش کنید یا اتصال آن را برای یک یا دو دقیقه قطع و دوباره آن را روشن کنید. همیشه باید آخرین میانافزار را روی روتر خود اجرا کنید؛ پس اگر قبلا بهروزرسانی نکردید، حالا زمان مناسبی است. اگر هنوز هم پیشرفتی در سرعت مشاهده نمیکنید، سعی کنید DSL، کابل یا مودم فیبری خود را قطع و وصل کنید.
اگر با وجود طی تمام مراحل هنوز هم مشکلاتی در عملکرد شبکه دارید، بهتر است با پشتیبانی فنی ISP خود تماس بگیرید.
اگر میخواهید از ابزار گوگل آنالیتیکس برای دستیابی به ترافیک دقیق وبسایت خود استفاده کنید یا به استفاده از سرویسهایی مثل گوگل درایو و گوگل داکس بهشدت نیازمندید، مجبور نیستید الزاما برای دسترسی به آنها از حساب جیمیل استفاده کنید. به جای آن میتوانید از ایمیل فعلیتان بهره گیرید.
برای شروع، ابتدا باید به صفحهی ثبتنام در سایت گوگل مراجعه کنید. با رفتن به این لینک، به صفحهی مخصوصی منتقل خواهید شد که برای ثبتنام در سایت گوگل، از شما آدرس جیمیل درخواست نمیکند؛ در حقیقت شما میتوانید هر ایمیلی که دارید، در باکس مخصوص آن در صفحهی یادشده، وارد کنید.
مراحل مختلف مربوط به ساختن یک حساب جدید را طی کنید: باکس مربوط به نام، نام کاربری، رمز عبور، تاریخ تولد و دیگر بخشها را یکی پس از دیگری پر کنید. در این مرحله میتوانید ایمیلی فعلی خود را که قصد دارید از آن استفاده کنید، به گوگل بدهید. پس از عبور از مرحلهی ثبت نام، یادتان نرود که حتما روی گزینهی «I prefer to use my current email address» کلیک کنید.
این آموزش بیشتر از همه برای کسانی کاربرد دارد که میخواهند با استفاده از ایمیل کاریشان از سرویسهای گوگل استفاده کنند. یکی از خوبیهای این روش، این است که شما میتوانید بهطور همزمان در چندین حساب کاربری لاگین کنید. این یعنی اگر دوست دارید همزمان با بررسی ایمیلهای کاری، سری به ایمیل شخصی خود بزنید، هیچ مشکلی سر راهتان قرار نمیگیرد. برای این کار کافی است روی عکس پروفایل خود کلیک کنید گزینهی Add Account را بزنید.
استخراج ارز دیجیتال به رمزگشایی یک واحد ارز رمزنگاری شده اطلاق میشود که آن واحد خود به چندین بخش یا هش (Hash) رمزگذاریشده تقسیم میشود. هر هش برای رمزگشایی به نیروی پردازشی نیاز دارد. برای تأمین این نیروی پردازشی به پردازندههای زیادی جهت رمزگشایی قسمتهای کوچک هشها و استخراج ارز نیاز است. بعضی گروهها از روشی کمهزینه اما غیر اخلاقی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده میکنند. آنها با استفاده از کدهایی در سایت خود هنگامی که شما در وبسایت آنها حضور دارید از سختافزار شما بدون اطلاع برای استخراج یا ماینینگ استفاده میکنند. این عمل نادرست به دزدی رمزنگاریشده مشهور است. برخی استخراجکنندگان با نصب بدافزار روی سیستم شما این کار را انجام میدهند که این وضعیت، توسط آنتیویروس قابل شناسایی و برطرف شدن است؛ اما در مواردی که از مرورگر استفاده شود، روشهای خاصی برای جلوگیری وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم.
توجه داشته باشید که برخی وبسایتها به شما اطلاع میدهند که در مدتزمان حضور در سایت، به میزان مشخصی از پردازندهی شما جهت استخراج استفاده میکنند؛ اما سایر وبسایتها به این اندازه صادق نیستند.
اولین گام بررسی این است که متوجه شوید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. اگر فکر میکنید که سیستم شما در زمان استفاده از مرورگر رفتار متفاوتی دارد، این میتواند علامت واضحی برای این موضوع باشد. علائم خاصی وجود دارند که میتوانند حاکی از درگیری پردازندهی شما در استخراج ارز دیجیتال باشند.
این معمولا علامت واضحی است مبنی بر اینکه سیستم شما در حال انجام فرآیندی است که قرار نبوده انجام دهد. اگر عملکرد دستگاه شما به طرز غیر منتظرهای افت کرد و در نتیجه حرکت بین پنجرههای باز سخت شد و سیستم تقریبا هنگ کرد، در این حالت باید بررسی را آغاز کنید. بهترین روش برای تست این است که ابتدا تمام افزونههای در حال اجرای مرورگر را غیر فعال و عملکرد پایهی مرورگر خود را بررسی کنید. برای غیر فعال کردن افزونهها مراحل زیر را انجام دهید.
با گرفتن کلیدهای Ctrl ،Shift و Esc تسک منجر را اجرا کنید. به زبانهی Performance بروید و Resource Monitor را باز کنید. همچنین میتوانید با نوشتن عبارت Resource Monitor در منوی استارت، آن را اجرا کنید.
بعد از انجام اینکار به زبانهی Overview بروید و اجازه بدهید برای ۲۰ دقیقه اجرا شود. نتایج بهدستآمده عملکرد پایه و معمولی سیستم شما در حالت خنثی است. بعضی اوقات نشانههایی از اجرای چندبارهی مرورگر مشاهده میشود که مخصوصا در مورد کروم طبیعی است و جای نگرانی نیست.
بعد از اینکه عملکرد پایه مشخص شد، از وبسایتهای معمول خود بازدید کنید. نمودار عملکرد را زیر نظر بگیرید. مواردی از رشد و افت ناگهانی نمودار مشاهده خواهید کرد که طبیعی است؛ اما اگر افزایشی پایدار را دیدید و نمودار بالا رفت و پایین نیامد، میتوانید مطمئن باشید که وارد وبسایتی شدهاید که در حال سواستفاده از سختافزار شما است.
اگر سیستم شما بیش از حد معمول گرم میشود، این نیز میتواند نشانهای از درگیری بیش از حدپردازنده باشد و نیاز به بررسی دارد. راه آسان برای سنجش این مورد، قرار دادن دست در مقابل فن برای سنجش دمای هوای خروجی است. راه دیگر، بررسی دمای قطعات از طریق ابزار تخصصی است.
اگر شواهد کافی برای افت عملکرد سیستم خود دارید، گام منطقی بعدی مسدود کردن منبع این افت عملکرد خواهد بود؛ چرا که نمیتوانید استفاده از تمام وبسایتهای مشکوک را کنار بگذارید. به جای اینکار، باید مرورگر خود را از اجرای کدهای ماینینگ منع کنید. دو پروژهی اصلی در این خصوص وجود دارد؛ یکی MinerBlock و دیگری NoCoin. این دو افزونهی کروم عملکردی مشابه مسدودکنندههای تبلیغات دارند.
ماینربلاک ابزار سادهای است که هرگونه فعالیت ماینینگ را بهصورت لحظهای زیر نظر دارد. این افزونهابتدا فعالیت را تشخیص میدهد و سپس آن را در مرورگر شما مسدود میکند. همچنین میتوانید وارد تنظیمات آن شوید و به برخی سایتهایی که دوست دارید، اجازهی استخراج بدهید یا بررسی کنید که چه میزان به ماینینگ کمک کردهاید. اگر این افزونه را نمیپسندید، گزینهی دیگری نیز وجود دارد. ناگفته نمان که کاربران فایرفاکس میتوانند از نمونهی مشابه این افزونه یعنی CoinBlock استفاده کنند.
نوکوین کارکردی مشابه ماینربلاک دارد؛ با این تفاوت که علاوه بر دادن اجازهی ماینینگ به برخی وبسایتهای دلخواه، میتوانید برای زمان انجام ماینینگ نیز محدودیت قائل شوید. اجرای همزمان دو افزونهی یادشده توصیه نمیشود؛ زیرا خود این عمل باعث افزایش بار پردازشی دستگاه خواهد شد. اتفاقی که هدف از این آموزش جلوگیری از آن است. نوکوین برای فایرفاکس نیز در دسترس است.
در این جلسه قصد داریم با نحوهی جمع و تفریق و ضرب و تقسیم متغیرها آشنا شویم. این اعمال تنها روی متغیرهای عددی قابل اجرا هستند. همچنین در ادامه با اپراتورهایی مثل += آشنا خواهیم شد.
علامت = به معنای دادن یک مقدار به یک متغیر است! نه متغیر بیشتر میشود و نه کمتر و همان چیزی است که در آنطرف مساوی بدان داده شده است!
مثال:
var x = 10;
برای جمع دو متغیر، کافی است بین آنها علامت + قرار دهیم. مثال:
var x = 10;
var y = 3;
var z = x+y
console.log(z) //خروجی نهایی مساوی ۱۳ خواهد بود.
عبارت بالا دقیقا مانند این است که بنویسیم:
var x = x + 5
در این حالت مقدار سمت چپ به اندازهای که در سمت راست نوشته شده است، افزوده میشود. مثلا اگر یک متغیر مثل var X = 10 داشته باشیم، با این کار خواهیم داشت:
var x = 10;
x += 5;
console.log(x)
در نهایت مقدار X = 15 خواهد بود! یعنی ۱۰ (مقدار اولیه) به علاوه مقداری که بدان اضافه شده است (5).
برای کم کردن دو متغیر، کافی است بین آنها علامت - قرار دهیم. مثال:
var x = 10;
var y = 3;
var z = x-y
console.log(z) //خروجی نهایی مساوی 7 خواهد بود.
عبارت بالا دقیقا مانند این است که بنویسیم:
x = x-2
در این حالت باز هم از مقدار اولیه متغیر، مقداری که در سمت راست آن نوشته شده است، کم میشود. مثلا اگر یک متغیر مثل var X = 10 داشته باشیم، با این کار خواهیم داشت:
var x = 10;
x -= 2;
در این حالت مقدار ایکس برابر با 8 خواهد بود! یعنی همان مقدار اولیه (10) منهای مقداری که در آنطرف مساوی قرار دادهایم (2).
برای ضرب کردن دو متغیر, کافی است بین آنها علامت * قرار دهیم. مثال:
var x = 10;
var y = 3;
var z = x*y
console.log(z) //خروجی نهایی مساوی ۳۰ خواهد بود.
عبارت بالا دقیقا مانند این است که بنویسیم:
x = x*5
در این حالت باز هم مقدار اولیه متغیر سرجایش باقی است! فقط به اندازهای که در سمت راست مینویسیم، در مقدار قبلی ضرب میشود. مثلا اگر یک متغیر مثل var X = 10 داشته باشیم، با این کار خواهیم داشت:
var x = 10;
x *= 5;
مقدار نهایی آن برابر خواهد بود با ۵۰ .
برای تقسیم کردن دو متغیر, کافی است بین آنها علامت / قرار دهیم. مثال:
var x = 9;
var y = 3;
var z = x/y
console.log(z) //خروجی نهایی مساوی 3 خواهد بود.
عبارت بالا دقیقا مانند این است که بنویسیم:
x = x/5
در این حالت باز هم مقدار اولیه متغیر سرجایش باقی است! فقط به اندازهای که میگوییم، بر مقدار قبلی آن تقسیم میشود. مثلا اگر یک متغیر مثل var X = 10 داشته باشیم، با این کار خواهیم داشت:
var x = 10;
x /= 5;
مقدار نهایی آن برابر خواهد بود با 2.
برای محاسبه باقیمانده تقسیم بین دو متغیر کافی است بین آنها علامت ٪ قرار دهیم. مثال:
var x = 10;
var y = 3;
var z = x%y
console.log(z) //خروجی نهایی مساوی ۱ خواهد بود.
این عبارت دقیقا مانند این است که بنویسیم:
var x = 10
x = x%5
در این حالت باز هم مقدار اولیه متغیر سرجایش باقی است! فقط به اندازهای که میگوییم، بر مقدار قبلی آن تقسیم میشود و باقیمانده این تقسیم نوشته میشود. مثلا اگر یک متغیر مثل var X = 10 داشته باشیم، با این کار خواهیم داشت:
var x = 10;
x %= 5;
هر نوع داده در جاوا اسکریپت (استرینگها، اعداد و ...) ابزارها و امکانات مخصوص خودش را دارد. به این ابزارها و قابلیتهای مخصوص متد میگویند. متدها در واقع به شما کمک میکنند تغییرات و اتفاقات پیشفرضی را که در زبان جاوا اسکریپت روی متغیرها اعمال شده است مورد استفاده قرار دهید. در زیر با متدهای قابل استفاده در اعداد بیشتر آشنا خواهیم شد.
این متد در واقع اعداد را به استرینگ تبدیل میکند. همانطور که گفتیم، اعداد قابل جمع و تفریق هستند ولی استرینگها خیر. پس دقت کنید که در حین تبدیل یک عدد به استرینگ، در واقع خاصیت جمع و تفریق آن را از دست خواهید داد.
کار این متد رند کردن اعداد است. زمانی که از این متد استفاده میکنید میتوانید بگویید میزان رند کردن عدد به چه صورت باشد و تا چه مقدار رند شود. در واقع عددی که در داخل پرانتز این متد نوشته میشود، میزان رند شدن آن را نمایش میدهد.
var number = 177.1234
number .toFixed()
در این حالت پرانتز را خالی گذاشتهایم پس عدد بدون اعشار رند میشود و عدد ما یک عدد صحیح خواهد شد.
number .toFixed(6) // 177.123400
در این حالت عدد ما تا شش رقم رند میشود.
number .toFixed(1) //177.1
در این حالت نیز عدد ما تا یک رقم ممیز اعشار یعنی ۱۷۷.۱ رند شده است.
خصوصا در هنگام محاسبه کردن، نیاز داریم که متعیرهای ما از جنس عدد باشند نه استرینگ! اینجا است که متدهایی وسط میآیند که کارشان تبدیل متغیرهای دیگر به متغیرهای عددی است. برای تبدیل یک متغیر از جنس استرینگ به یک متغیر عددی میتوانیم از متد parseInt() استفاده کنیم. هر چه درون پرانتز این متد بنویسیم به عدد تبدیل خواهد شد. مثالهای زیر گویای این موضوع هستند. در این مثالها ابتدا یک متغیر با نام x تعریف کردهایم.
x = 1
حالا میخواهیم این متغیر را با متغیر دیگری به نام y جمع کنیم.
y = "2"
حالا متغیر z حاصل جمع این دو عبارت را نمایش میدهد.
z = x + y
console.log(z)
همانطور که میبینید حاصل جمع این دو عبارت به جای عدد ۳ عبارت ۱۲ میشود. چرا؟ چون یک طرف این جمع استرینگ و متن است و یک طرف عدد و یک عدد و یک استرینگ با هم جمع نمیشوند. بلکه در کنار هم قرار میگیرند و حاصل آنها به جای جمع شدن، به هم چسبیدن است. راه حل این مشکل تبدیل عبارت y به یک عدد است! اینجا است که متد parseInt() به کمک شما میآید. برای این کار کافی است عبارت را مطابق مثال بنویسید.
parseInt(y)
ولی یک نکته مهم در این قسمت وجود دارد که در کل نوشتن جاوا اسکریپت باید آن را فرا بگیرید. در واقع درست است که ما متغیر y را تغییر دادهایم ولی باید مقدار جدیدش را در جایی ذخیره کنیم! چه جایی بهتر از خود y! پس به جای عبارت بالا اینگونه مینویسیم:
y = parseInt(y)
بدین ترتیب مقدار جدید y (که همان عددی شدن آن است) مجددا در y ذخیره میشود.
این متد همانند متد parseInt() است با این تفاوت که شما هر چیزی را از این طریق میتوانید به عدد تبدیل کنید! هر چیزی حتی تاریخ! به مثالهای زیر میکنیم:
x = true; Number(x);
// مقدار نهایی ایکس برابر ۱ است
x = false; Number(x);
//مقدار نهایی ایکس برابر ۰ است
حالا که با متغیرهای عددی آشنا شدهاید وقت آن رسیده است تا حسابی خود را درگیر این متغیرها کنید! چون هنوز مباحث بسیار زیادی از جاوا اسکریپت ناگفته مانده است، انتظار ساختن یک ماشین حساب (بهعنوان معمولترین تمرین دوره جاوا اسکریپت) از شما نداریم؛ ولی انتظار داریم توانایی نوشتن یک برنامه سادهتر را داشته باشید! برنامهای که از آن صحبت میکنیم به صورت زیر است:
یک برنامه بنویسید که بتواند درصد تخفیف اعمالشده روی محصولات یک فروشگاه و قیمت نهایی را محاسبه کند. از آنجا که هنوز نحوهی دریافت متغیرها از طریق فرم در اچتیامال را یاد نگرفتهایم ،میتوانید درصد تخفیف را بهصورت پیشفرض در یک متغیر مثل (var off = 10) ذخیره کنید.
در صورتی که خودتان کمی فسفر سوزاندهاید و میخواهید جواب آخر را چک کنید، تصمیم داریم نحوه نوشتن این برنامه بسیار ساده را به شما بگوییم.
مرحله اول: تمامی متغیرهای لازم برای برنامه را در شروع آن تعریف میکنیم. مطمئنا یکی از متغیرهای اصلی ما در این بخش، درصد تخفیف است. پس یک متغیر به نام var off = 10 تعریف میکنیم.
var off = 10;
حالا وقت آن رسیده است که قیمتها را محاسبه کنیم. همانطور که گفتیم، ما هنوز نحوه استفاده از فرمها و دریافت دادهها از کاربر از این طریق را یاد نگرفتهایم. پس نزدیکترین راهحل پیش روی ما، استفاده از یک متغیر دیگر به نام price است. این متغیر بعدها باید بهصورت داینامیک و بر اساس مبلغ واردشده توسط کاربر در فرم ایجاد شود؛ ولی فعلا به یک متغیر ثابت که توسط خودمان تغییر میکند رضایت میدهیم.
مثلا برای یک محصول دو هزار تومانی یک متغیر عددی تعریف میکنیم و مقدار قیمت دلخواه بدان میدهیم:
var price = 2000
حالا برای محاسبه درصد تخفیف، کافی است متغیر off را بر ۱۰۰ تقسیم کنیم تا بهصورت درصد در بیاید. سپس مقدار نهایی این متغیر را در مقدار قیمت محصول ضرب کنیم. به همین سادگی!
برای تقسیم off بر ۱۰۰ دو راه پیش رو داریم!
راه حل اول: استفاده از همان متغیر قبلی
off = off/100
دقت کنید که چون متغیر off یک بار تعریف شده است، نیازی به تعریف مجدد آن نیست و کافی است در زمانی که بدان نیاز داریم نام آن را بنویسیم و مقدار جدیدی بدان اختصاص دهیم.
راه حل دوم: استفاده از متغیر جدید
یک راه دیگر این است که متغیر اول را دست نزنیم و یک متغیر جدید بسازیم. تصمیمگیری برای ایجاد یک متغیر جدید کاملا بسته به برنامه شما و تحلیل شما از منطق برنامه دارد. اگر مقدار این متغیر باید همه جا ثابت باشد و جای دیگری مورد استفاده قرار بگیرد، پس نباید با روش اول آن را تغییر دهید؛ ولی در غیر این صورت میتوانید هر زمان خواستید مقدار آن را عوض کنید.
var finalOff = 0ff/100
در آخرین مرحله بعد از تعریف متغیرهای مربوط به تخفیف، کافی است مقدار قیمت را در مقدار تخفیف ضرب کنیم:
var finalPrice = off*price
یا
var finalPrice = off*finalOff
از متغیرهای عددی در کارهای بسیاری میتوان بهره برد. از محاسبات ریاضی ساده در بخشهای محاسباتی گرفته تا محاسبات پیچیده در برنامههای پیچیدهتر... ما در دوره فعلی تمرکز خود را روی سادهترین متدها و امکانات متغیرهای عددی قرار دادهایم؛ ولی در صورت علاقه میتوانید نکات پیشرفتهتر و کاملتر از این موضوع را در وبسایت w3schools مطالعه کنید.
همان طور که گفته شد وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوای بر پایه php و mysql است که به شما فرمان می دهد مطالب خویش را به راحتی بدست یک ویرایشگر تحت وب نوشته و در سایت خود منتشر کنید. از وردپرس می توانید به دو هدف کاربرد کنید:
۱) ابزار تارنگار نویسی
۲) سیستم مدیریت محتوا
این که شما به چه منظوری از طراحی سایت وردپرسی بهرهگیری می کنید به نوع مطالب و منظور شما ارتباط دارد. با این وجود، وردپرس به صورت مفصل به عنوان یک آلت تارنگار نویسی استفاده می شود.
هسته ی اصلی این سیستم شامل موارد ذیل است:
نوشته ها و فیش ها
رسانه
پیوند هادسته ها و برچسب ها
قوانین و شناسنامه ی کاربران
خروجی های RSS، Atom و OPML
آدرس های اینترنتی سازگار با موتورهای جستجو
محافظت در برابر اسپم
بروزرسانی خودکار
گسترش آسان
وردپرس امثال API مفصل خود، یک سیستم قالب سازی قوی دارد. هر فرد آشنا با زبان PHP می تواند خاصیت های ظاهری سایت و یا حتی شیوه ی عملکرد سیستم وردپرس را تغییر دهد و آن را منطبق با احتیاج خود، طراحی نماید.
از تقدیر های قابل اشاعه در وردپرس می نا به پوسته ها، ابزارک ها و افزونه ها اشاره کرد. برای این شغل شما می توانید، هزاران قالب و افزونه را از آدرس www.wordpress.org/extend اخذ نموده و کاربرد کنید.
سازگاری با موتورهای جست و جو
در کنفرانس WordCamp سانفرانسیسکو، مت کاتز از کارکنان گوگل اعلام کرد که وردپرس بهترین پلت فرم وبلاگ نویسی است که سازگار با موتورهای جست و جو می باشد و به دلیل این ویژگی، بهترین قدم اولیه برای هر سوداگری آنلاین است.