قالب های فارسی وردپرس 16

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 16

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

بلکین از روتر Linksys Max Stream AC220 رونمایی کرد

بسیاری از شرکت‌های سازنده روترهای شبکه تلاش می‌کنند تا روترهای خود را به شکلی طراحی کنند که شبیه چیز دیگری به‌جز روتر به نظر برسد. روتر Linksys Max Stream AC220 نیز طراحی خاص و متمایزی دارد. این روتر که از فناوری Mesh بهره می‌برد، برخلاف محصول مشابه از سوی نت‌گیر از فناوری Wi-Fi 6 پشتیبانی نمی‌کند

روتر Max Stream AC220 دارای سه باند 80۲.11ac است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز قادر به ارائه‌ی نرخ انتقال داده تا سرعت ۴۰۰ مگابیت در ثانیه است؛ اما سرعت انتقال اطلاعات روی فرکانس ۵ گیگاهرتز تا ۸۶۷ مگابیت در ثانیه قابل افزایش است. 

بلکین برچسب قیمت ۱۹۹.۹۹ دلاری را برای روتر AC2200 در نظر گرفته است. 

بلکین علاوه‌بر معرفی روتر جدید خود، از فناوری کنترل کودکان برای والدین با نام Linksys Shield رونمایی کرد که در آن والدین می‌توانند اینترنت را به مکانی امن‌تر برای کودکان خود تبدیل کنند و مانع هک شدن ابزارهای متصل به روتر شوند. 

فناوری لینک‌سیس شیلد به‌صورت اختیاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد و ازطریق آن دسترسی به وبسایت‌های مخصوص بزرگ‌سالان برای کودکان محدود می‌شود. دسترسی به این سرویس به‌صورت ماهیانه ۴.۹۹ دلار و سالیانه ۴۹.۹۹ دلار هزینه به همراه خواهد داشت. 

TP Link پنج محصول جدید مبتنی بر فناوری وای فای 6 ارائه کرد

دو محصول جدید شرکت تی‌پی لینک در نمایشگاه CES، روتر Deco X10 و روتر گیمینگ قدرتمندArcher AX11000 است. Deco X10 یک روتر سه‌بانده‌ی قدرتمند است که بازده‌ی سیگنال آن روی باند ۲.۴ گیگاهرتز معادل ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه بوده و  این مقدار روی باند ۵ گیگاهرتز نیز برای دو مدیوم شبکه‌ی جدا، ۱۲۰۰ مگابیت‎‌برثانیه خواهد بود. بسته‌ی محصول هم که به قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد، شامل یک روتر و  یک نود خواهد بود.

اما گیمرها بیشتر خواهان روتر Archer AX11000 که در تصویر زیر آن را می‌بینید، خواهند بود. با وجود اینکه این شرکت، به‌تازگی وارد عرصه روترهای گیمینگ شده است، اما به نظر می‌رسد نیاز کاربران این حوزه را به‌خوبی می‌شناسد. این روتر هم سه‌بانده است و طبق اعلام تی‌پی‌لینک روی باند ۲.۴ بازده سیگنال آن تا سقف ۱۱۴۸ مگابیت‌بر‌ثانیه بوده و دو مدیوم باند ۵ هرکدام نرخ انتقالی بالغ بر  ۴۸۰۴ مگابیت‌برثانیه خواهند داشت.

TPLINK AX11000

در بخش ارتباطات کابلی هم، این روتر به یک پورت WAN از نوع ۲.۵ گیگابیتی مجهز شده و ۸ پورتLAN گیگابیتی هم دارد. برای به‌اشتراک‌گذاری فضاهای ذخیره‌سازی هم دو پورت USB-C 3.0 و USB A 3.0 تعبیه شده است. قیمت این روتر با چنین مشخصات فنی ارزان نبوده و قرار است ماه دیگر که به بازار عرضه می‌شود، با قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار به فروش برسد.

برای ارتباطات پرسرعتی که در آن پورت شبکه‌ی ون ۲.۵ گیگابیتی مهم تلقی شده و از آن برای بازی‌های آنلاین استفاده نمی‌شود، مدل Archer AX6000 می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد؛ چراکه اکثر قابلیت‌های AX11000 را داشته و ۱۰۰ دلار نیز ارزان‌تر است و هم اکنون نیز به بازار عرضه شده است.

مقاله‌های مرتبط:

اگر باز هم بازی‌های آنلاین مهم نباشد و نیازی به پوشش سرتاسری شبکه در فضای خانه نباشد، یک گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر که به فناوری WiFi 6 (استاندارد IEEE 802.11ax) مجهز باشد، وجود دارد و آن مدل AX1800 است. بازده این روتر دوبانده هم روی ۲.۴ معادل ۵۷۴ مگابیت‌برثانیه و روی باند ۵ تا سقف  ۱۲۰۱ مگابیت‌برثانیه خواهد بود. علاوه‌بر یک پورت WAN گیگابیتی و یک سوئیچ گیگابیتی ۴ پورته، یک پورت USB 2.0 هم برای به‌اشتراک‌گذاری فضاهای ذخیره‌سازی در آن وجود دارد. این محصول با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار و حدودا پاییز سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

آخرین محصول جذابی هم که تی‌پی‌لینک به CES آورده، یک گسترش‌دهنده‌ی WiFi است که RE705X نام گرفته و در گروه محصولی همان روترها AX1800 با فناوری WiFi 6 قرار داشته و مانند روتر یادشده، دوبانده و با همان میزان بازدهی خواهد بود و در زمان عرضه قیمتی معادل ۹۹.۹۹ دلار خواهد داشت.

نگاهی به بخش تجهیزات 5G در غرفه سامسونگ در نمایشگاه CES 2019

شرکت کره‌ای سامسونگ برنامه‌‌ریزی خاصی برای فناوری‌های ارتباط نسل پنجم یا همان 5G در نمایشگاه CES نداشت. در غرفه‌ی بسیار بزرگ سامسونگ در CES موسوم به «شهر سامسونگ» یا Samsung City نیز صرفا فضایی محدود به معرفی فناوری‌های نسل پنجم سامسونگ اختصاص داشت. این تجهیزات تماما روی یک دیوار نصب شده‌بودند و به‌جز یک مورد، هیچکدام از آن‌ها فعال نبودند. تنها دستگاه فعال یک گوشی پیش‌نمونه با قابلیت برقراری ارتباط نسل پنجم بود که یک ویدئو را به‌صورت ممتد پخش می‌کرد و البته این ویدئو نیز توسط ارتباط 5G به گوشی استریم نمی‌شد.

نمایندگان سامسونگ در نمایشگاه هم اعلام کردند که سامسونگ برنامه‌ای برای نمایش زنده‌ی قابلیت‌های نسل پنجم در CES ندارد. در ادامه، گشت‌وگذاری خواهیم داشت در میان ابزارهای مرتبط با ارتباط نسل پنجم که در غرفه‌ی سامسونگ به نمایش درآمدند.

تجهیزات نسل پنجمی سامسونگ / Samsung 5G at CES

نشان 5G در غرفه‌ی سامسونگ یکی از نشانه‌های مربوط به فناوری‌های متعدد سامسونگ بود که در CES به نمایش گذاشته شدند. البته فقط کسانی که به‌دنبال این نشان بودند می‌توانستند آن را پیدا کنند؛ چرا که این بخش از غرفه در میان تلویزیون‌ها و دیگر محصولات متعدد سامسونگ به‌سختی به چشم می‌آمد.

یک صفحه‌نمایش بزرگ نیز شعارهایی مانند «راهکارهای کاربر-به-کاربر نسل پنجم سامسونگ آماده هستند» را به بازدیدکنندگان نشان می‌داد. هرچند که این شعارها چندان هم ترغیب‌کننده به‌نظر نمی‌رسیدند.

تجهیزات نسل پنجمی سامسونگ / Samsung 5G at CES

سامسونگ تنها یک دیوار را به تعداد زیادی از محصولات نسل پنجمی خود اختصاص داده‌بود و در این بخش سخت‌افزارهای متعددِ لازم برای ارسال و دریافت اطلاعات نمایش داده می‌شدند. همین مورد مسئله‌ای است که سامسونگ را از دیگر رقبا جدا می‌کند؛ چرا که کره‌ای‌ها تجهیزات مختلفی از جمله سخت‌افزار لازم برای دکل‌های مخابراتی، مودم‌های 5G خانگی و ابزارهای قابل‌حمل با پشتیبانی از ارتباط نسل پنجم را به تولید می‌رسانند. پیش‌نمونه‌ی گوشی نسل پنجمی سامسونگ هم در میان این تجهیزات جا خوش کرده‌بود.

تجهیزات نسل پنجمی سامسونگ / Samsung 5G at CES

آنچه در تصویر فوق می‌بینید، واحد دسترسی 5G است که ابعاد آن تقریبا برابر با ابعاد یک کوله‌پشتی هستند. این ابزارها که برای تجهیز واحدهای ارتباطی کوچک به‌کار می‌روند، می‌توانند به‌عنوان یک ایستگاه پایه عمل کرده و یک شبکه‌ی نسل پنجم را ایجاد کنند. ابعاد این تجهیزات امکان جاسازی یک آنتن موج‌میلی‌متری را فراهم می‌کنند و فاصله‌ی واحدها از هم ۳۰۰ متر خواهد بود.

تجهیزات نسل پنجمی سامسونگ / Samsung 5G at CES

ابزار نشان‌داده شده در تصویر فوق با نام CPE شناخته می‌شود. این عبارت مخفف Consumer Premises Equipment، به‌معنی تجهیزات اماکن کاربران است. ابزار یادشده به‌عنوان یک روتر بی‌سیم خانگی عمل می‌کند که می‌تواند سرویس‌های نسل پنجمی را در اختیار آن دسته از ابزارهای خانگی قرار دهد که از ارتباط نسل پنجم پشتیبانی نمی‌کنند. برای مثال می‌توان به رایانه‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های نسل چهارمی اشاره کرد که به‌طور معمول از ارتباط وای‌فای یا اترنت استفاده می‌کنند.

تجهیزات نسل پنجمی سامسونگ / Samsung 5G at CES

بخش دوم «تجهیزات اماکن کاربران»، ابزاری جعبه‌مانند است که در خانه‌ها و در نزدیکی واحد دسترسی 5G قرار می‌گیرد. کار این وسیله دریافت اولیه‌ی سیگنال‌ها و بازپخش آن‌ها به روتر بی‌سیم خواهد بود. می‌توان ابزار مورد بحث را با تقویت‌کننده‌های سیگنال وای‌فای مقایسه کرد. در برخی مکان‌ها که واحد دسترسی 5G به خانه‌های افراد نزدیک نیست و همچنین در خانه‌های بسیار بزرگ، استفاده از این ابزار لازم خواهد بود. البته امیدواریم در ادامه و با فراگیر شدن واحدهای دسترسی 5G، نیازی به استفاده از این تقویت‌کننده‌های سیگنال وجود نداشته باشد.

تجهیزات نسل پنجمی سامسونگ / Samsung 5G at CES

پیش‌نمونه‌ی گوشی نسل پنجمی سامسونگ بیشتر شبیه به یک علامت سؤال است. سامسونگ مجموعه‌ی گسترده‌ای از گوشی‌های پیش‌نمونه را برای نمایش سرویس‌های نسل پنجمی در کره‌جنوبی و ایالات‌متحده مورد استفاده قرار داد؛ اما مشخصات فنی یا نام رسمی هیچکدام از این گوشی‌ها اعلام نشد.

گوشی نشان‌داده شده در CES در یک قاب محافظ جای گرفته‌بود تا مشخصات ظاهری آن قابل مشاهده نباشد؛ البته سوراخی برای دوربین جلو در گوشه‌ی بالا سمت راست این گوشی دیده می‌شد. اگر گوشی نهایی سامسونگ که از ارتباط نسل پنجم پشتیبانی می‌کند هم به همین اندازه باریک باشد، می‌توان آن را تعجب برانگیز توصیف کرد؛ چرا که جای دادن قابلیت‌های موج‌میلی‌متری در این بدنه‌ی باریک کاری تحسین‌برانگیز است. البته احتمالا این محصول از سخت‌افزارهایی با استانداردهایی پایین‌تر از استاندارد ۶ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند و احتمالا برای شبکه‌های AT&T و Verizon مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

در میان تجهیزات به‌نمایش درآمده، یک جعبه‌ی ساده به رنگ خاکستری هم وجود داشت که «گره ارتباط نسل پنجم» نام داشت. این ابزار که امکان تصویربرداری از آن نبود، ابزارهای متکی بر اینترنت اشیاء را به شبکه‌های نسل پنجم متصل می‌کند. با استفاده از این وسیله، ابزارهایی که از ارتباط وای‌فای، بلوتوث و دیگر استانداردهای ارتباطی استفاده می‌کند هم می‌توانند به شبکه‌های نسل پنجم متصل شوند.

تجهیزات نسل پنجمی سامسونگ / Samsung 5G at CES

یک واحد میمو بزرگ هم در میان محصولات به نمایش درآمده بود. این واحد می‌تواند با آرایه‌هایی از آنتن‌های چندگانه در مکان‌هایی با تقاضای بالا مورد استفاده قرار گیرد. واحد یادشده برای برقراری ارتباط نسل پنجم در کره‌جنوبی به کار رفته است و نمونه‌های مشابه آن در خارج از کره، توسط اپراتورهایی همچون اسپرینت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تجهیزات نسل پنجمی سامسونگ / Samsung 5G at CES

سامسونگ دو ویدیو را هم برای این نمایشگاه آماده کرده‌ بود. نخستین ویدیو «دنیای نسل پنجم» نام داشت و نمایشی ساده و انتزاعی از توانایی‌های گسترده و پرسرعت ارتباطات نسل پنجم بود که می‌توانند نحوه‌ی زندگی، کار و تفریح ما را تحت‌تاثیر قرار دهند. دومین ویدیو با نام «شبکه‌ی نسل پنجم سامسونگ»، کارخانه‌های محل تولید تجهیزات سامسونگ را به‌تصویر می‌کشید. چگونگی اتصال ابزارهای موبایل برای ایجاد شبکه‌ای قدرتمندتر هم از موارد به‌نمایش درآمده در این ویدیو بود. هر دو ویدیو روی صفحه‌ای بزرگ به‌نمایش درمی‌آمد و از نظر محتوا چندان جذاب نبود.

کارایی تجهیزات ارتباطی نسل پنجم رابطه‌ای مستقیم با دستگاه‌هایی خواهد داشت که از این ارتباط پشتیبانی می‌کنند. احتمالا در هفته‌ها و ماه‌های آینده بیشتر از فناوری‌های نسل پنجم سامسونگ می‌شنویم. رویداد بزرگ بعدی سامسونگ، یعنی همان مراسم Unpacked 2019 ابتدای اسفندماه (۲۰ فوریه) در سن‌فرانسیسکو برگزار خواهدشد. در این مراسم شاهد معرفی گلکسی اس 10 و نسخه‌ای از این محصول با پشتیبانی از ارتباط نسل پنجم خواهیم بود.

از شبکه‌های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید

این ایام تقریباً تمام کاربران اینترنتی به نوبه خود با شبکه‌های اجتماعی راز و شغل دارند. فیسبوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین این شبکه‌ها به آمار می‌روند. اگرچه به خاطر مسائل مربوط به اینترنت ایران، دسترسی به فیسبوک و توئیتر کمی سخت است و همچنین این شبکه‌ها مخاطب کمتری نسبت به اینستاگرام در ایران دارند، اما به هرحال نباید از قید مزایای بی‌شماری که آن‌ها ارائه کرده اند ساده بگذریم.


با این تفاسیر کماکان این شبکه‌ها در ایران پیروان بی‌شماری دارند. توییتر به عنوان گرد از این شبکه‌های اجتماعی موفق، امکانات احسان برای تجارت‌ها فراهم کرده است الی هر کسب‌وکاری بتواند از راه توییتر بازدهی سایت خویش را اغلب کند. نتایج نشان می‌دهند که توییت‌هایی منتشر شده حاوی لینک در توییتر بسیار بسیار بوده و شمردن و ارقام شمار کلیک‌های کاربران نیز قابل توجه است. پس اگر بتوانید محتوای جذابی برای توییت کردن و ریتوییت شدن بنویسید و هشتگ‌های برند خویش را در این شبکه شناسایی کنید، بخت خیلی زیادی برای دیده شدن پیدا می‌کنید.


مقاله مرتبط: 5 گذرگاه برای جذب فالوور در توییتر


 


از طرف دیگر، فیسبوک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر در همه دنیا، جایگاهی پسندیده برای هر بازرگانی حقیر و ابهت است الی به کمک آن بتوانند خویش را به جهان معرفی کنند. هرچند شرایط کنونی دسترسی به فیسبوک در ایران تعریف چندانی ندارد اما کماکان کاربران زیاد زیادی از ایران در آن تکاپو می‌کنند. فیسبوک راهی زیاد عالی برای ارائه توضیحات چکیده و اطلاعات ناچیز از محصولات، سرویس‌ها و یا هرچیز دیگری است که شما بخواهید به سایرین معرفی کنید. خوشبختانه امکان قرار دادن لینک در این شبکه هستی دارد و شما می‌توانید لینک وب‌سایت خویش را در پست‌های آن پیمان داده و ترافیک زیادی از طریق آن برای سایت خویش اخذ کنید.


لینکداین نیز احد از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب این روزها به حساب می‌آید. تفاوت اصلی لینکداین با سایر شبکه‌های اجتماعی مخاطبین آن است. معمولاً بیش از 90% مخاطبین این شبکه از کسان حرفه ای و حائز تخصص هستند. این شبکه به همین خاطر به یکی از بهترین جایگاه‌ها برای شناسایی مشاغل و تخصص‌ها است. برندهای تجاری معتبری در این شبکه تکاپو داشته و مباحث مربوط به جذب نیروی انسانی متخصص خود را با کمک لینکداین اجرا می‌کنند. رویهمرفته می‌توان گفت که این شبکه می‌تواند جایگاهی مناسب برای معرفی کسب‌وکار شما به مخاطبین حرفه ای باشد. فلذا استفاده از آن به هدف جذب بازدید مخاطبین ویژه به شدت رهنمود می‌شود.

در همین امتداد بخوانید: لینکدین چطور می‌تواند به افزایش بازدید سایت رایگان شما کمک کنداما باید در ایران اینستاگرام را برترین شبکه اجتماعی حال حاضر بدانیم و روی آن حساب گزیده تر ای مفتوح کنیم. البته عدم امکان قرار دادن لینک در پست‌های اینستاگرام شغل را کمی دشوار کرده است. ولی از طرف دیگر، قابلیت درج لینک در استوری‌ها فراهم شده است لغایت کاربران با کشیدن صفحه به سمت بالا در استوری‌ها، بتوانند وارد لینک مورد عقیده شما شوند. گفتنی است که چنین قابلیتی فقط برای صفحات بازرگانی و باز در اینستاگرام پرکار می‌باشند و صفحات شخصی این قابلیت را ندارند.


به هرحال، اینستاگرام به خاطر شهرت و محبوبیت بسیار زیادی که طی چند سنه اخیر کسب کرده، و به خاطر داشتن بیش از یک میلیارد کاربر پرکار در سراسر دنیا، از پر رفت و آمدترین شبکه‌های آنلاین است. معمولاً پست‌های اینستاگرامی تأثیر زیادی در شفا روابط کاربر با برند دارند. به عنوان نمونه خیلی از برندهای معتبر اقدام به انتشار عکس یا ویدئو از تیم کاری خود در صفحه اینستاگرام خودشان می‌کنند و غالباً این تصاویر را فقط در همین صفحه منتشر می‌کنند لغایت به نوعی به کاربران بگویند که اینجا مکانی برای پیوستگی نزدیک‌تر و بی‌حاشیه است.


چنین حرکتی تأثیر شگفت‌انگیزی در جلب توجه و اعتماد کاربران دارد. شما هم می‌توانید با ارسال چنین محتوایی در اینستاگرام خود و یا در جریان قراردادن یا کاربران از اتفاقات پسین کسب‌وکارتان از راه استوری‌های روزانه، ارتباط خویش را با آنان نزدیک‌تر کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

هواوی و علی بابا، شرکای تجاری انویدیا در پلتفرم شهر هوشمند

پلتفرم شهر هوشمند متروپلیس انویدیا مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کند و شاید در حال حاضر شبیه خیال‌پردازی‌های موجود در کمیک‌های سوپرمن باشد؛ اما در واقع ابزار نظارت هوشمند مبتنی بر GPU انویدیا می‌تواند در رفع ترافیک، تخصیص صحیح خدمات شهری و حتی پیدا کردن افراد گمشده مفید باشد.

از همین رو، متروپلیس برای پیشرفت سریع‌تر، دو شریک تجاری جدیدش را از بین کمپانی‌های برتر دنیا انتخاب کرده است. انویدیا علاوه بر معرفی هواوی و علی‌بابا به‌عنوان شرکای تجاری خود، اعلام کرده که کیت توسعه‌ی نرم‌افزار دیپ‌استریم در واقع نسخه‌ی موجود از متروپلیس است.

متروپلیس از فرمت ویدیویی بهره می‌گیرد و تا پایان سال ۲۰۲۰، بیش از یک میلیارد دوربین متصل به آن در شهرهای مختلف دنیا نصب خواهد شد تا بتواند تحلیل‌های مبتنی هوش مصنوعی انجام شود و به هر چیزی از اصلاح قوانین گرفته تا برنامه‌های خیابانی کمک کند.

علاوه بر این، امروز انویدیا برخی کاربردهای این فناوری را در جریان کنفرانس GTX خود در چین نشان داده است که شامل پروژه‌ای از مؤسسه‌ی تحقیقاتی Hikvision چین می‌شود. در این پروژه از ترکیب جتسون، تسلا پی 4 و DGX-1 به‌منظور دستیابی به نرخ فراخوانی ۹۰ درصد برای روش‌های سازگاری و تشخیص چهره استفاده شده است.

هر چند این پلتفرم، تحقق عینی مفهوم وحشت‌آور «برادر بزرگ‌» (اصطلاحی برای اشاره به نظارت دائمی دولت‌ها بر زندگی روزمره شهروندان) به نظر می‌رسد؛ ولی سیستم انویدیا گامی کلیدی در راستای خودکارسازی یا حداقل نیمه‌خودکارسازی شبکه‌های حمل‌ونقل شهری خواهد بود. علی‌بابا از این تکنولوژی در جهت مدیریت بهتر شهر و ارائه‌ی ظرفیت‌های خدماتی بهتر بهره خواهد گرفت. اما هواوی و دیگران بر اصلاح قوانین تمرکز خواهند کرد.