قالب های فارسی وردپرس 16

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 16

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

لیست بهترین کلمات کلیدی

شاید شما برای یافتن یک عنوان مناسب بهتر باشد یک لیستی از واژه ها کلیدی وب سایتتان تعبیه کنید و رتبه کلمات کلیدی در گوگل را به دقت رسیدگی کنید.

روش‌های حرفه‌ای و تخصصی برای این پیشه وجود دارد که مطمئنیم در مقالات رایج در وب نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید ولی کوشش می‌کنیم در مقالات بعدی آنها را هم تعلیم دهم.

بعد از فهرست کردن کلمات کلیدی آن‌ها را در گوگل جستجو کنید و تنها به نتایج صفحه اول گوگل بسنده کنید این چیزی است که با تجربه راجب آن صحبت می‌کنیم.

بعد از مشاهده ۱۰ لینک اول عنوان‌های آن‌ها را خوب نگاه کنید و سپس مشترکات هرکدام را بنویسید و با ترکیب آن‌ها به اضافه کلمه کلیدی خودتان یک عنوان حرفه‌ای برپایی کنید.

web design-آموزش سئو وردپرس

نکته اول: عنوان شما باید جذاب و با قدرت ایجاد CTA بالا باشد مگر نه در توسط آوردن جایگاه بهتر بعدها دچار دشوار خواهید شد و باید دوباره عملیات بازنویسی درونمایه را سپریدن دهید.

نکته دوم: عنوان شما نباید خیلی بلند و خیلی اختصار باشد و شیوه پیمان دادن کلمات کلیدی در سایت باید اصولی و بر پای بست، تکرار در هر پاراگراف باشد.

باید بر پای بست، فاکتورهای سئو که در پیوستگی و در مبحث تعلیم سئو در وردپرس با yoast به آن خواهیم پرداخت باشد.

بعد از برگزیدن عنوان پسندیده باید وارد مقالات نوشته شده در لینک‌های اول رقبای خود بشوید و سپس به طور ریزبین آن‌ها را رسیدگی و تحلیل کنید شاید بپرسید چگونه؟ شتاب نکنید در جلسه بعدی آن را با شما در وسط خواهم گذاشت.

در جلسه دوم به طور کامل و ریزبین شیوه تحلیل حرفه‌ای یک صفحه مقاله جهت نوشتن یک محتوای بهینه برای سئو سایت وردپرسی را خدمتتان آموزش خواهم داد.

 
طول مناسب مطالب و تعداد کلمات کلیدی
بعد از جستجو در گوگل و یافتن صفحات پربازدید رقبا، مهم‌ترین چیزی که شما را در رسیدن به لینک اول گوگل کمک می‌کند شمار واژه ها نوشتار و یا آموزش شماست.

گوگل صراحتاً چندین بار اعلام کرده که محتوای تولیدی شما باید لغایت مرز امکان پر مغز و دارای مطالب ارزشمند باشد.

جلسه دوم تعلیم سئو وردپرس را طبق معمول با پیشه عملی شروع می‌کنیم.

برای کار عملی شما آغاز باید همگی محتوای صفحات لینک‌های اول گوگل را کپی کرده و در یک دستک word پیست کنید و سپس در پایین سمت چپ سند شمار واژه ها را مشاهده کرده و به خاطر بسپارید.

شما برای رسیدن به صفحه نخست گوگل یکتا از کارهایی که باید انجام دهید نوشتن یک مطلب با واژه ها بیشتر نسبت به رقبای شماست.

words-آموزش سئو وردپرس

البته این تنها یکی از فاکتورهای بنیادین برای رسیدن به لینک‌های بالاتر می‌باشد که در آموزش سئو وردپرس به آن اشاره کردیم. در جلسات بعدی مابقی موارد را به شما تعلیم خواهیم داد.

طبق آمارگرفتن به دست آمده از یک منبع معتبر، نگارش مقالات آموزشی با طول ۱۸۹۰ کلمه می‌تواند شانس بسیار فوقانی برای رسیدن به رتبه یک گوگل داشته باشد.

پس سعی کنید تا می‌توانید مطالب غنی و ارزشمندی و با شمار واژه ها بیشتری تولید کنید.

چگونه محتوای جامع بنویسیم؟


 

تعداد کلمات کلیدی(چگالی کلمات کلیدی)
مورد بعدی که باید در صفحات رقبای خوب به تعقیب آن باشید کلمات کلیدی به شغل رفته و شمار تکرار آن‌ها در همان صفحه است احتمالاً شما یک واژه کلیدی را انتخاب کرده باشید ولی یک تغییر کوچک در آن واژه نرخ جستجوی بیشتری برای شما به به اتفاق آورد.

برای مثال کلمه “طراحی سایت” نسبت به کلمه “طراحی وب‌ سایت” بخت زیاد بیشتری برای دیده شدن دارد پس شما باید کلمه کلیدی خودتان و رقیبتان را با هم مقایسه کنید و مناسب‌ترین واژه ها با نرخ جستجوی بالا را پیدا کنید.

سپس ببینید رقبای شما چند بار آن واژه را در صفحات خود تکرار کرده‌اند و شما با کمی تغییر شمار اکثریت را در صفحات خود به شغل ببرید.

keyword density-آموزش سئو وردپرس

البته کاربرد غیر بنیادی و غیر بخردانه از واژه ها کلیدی می‌تواند به زیان شما تمام شود پس آگاهانه از این ویژگی بهره‌گیری کنید البته این امکان توسط بهترین افزونه سئو وردپرس به نام yoast نیز قابل بررسی است.

yoast keyword-آموزش سئو سایت

در مبحث سئو سایت کارآزمودگان این ویژگی را keyword density نیز می‌نامند اما ما در بحث تعلیم سئو وردپرس متعلق به به عنوان تراکم واژه ها کلیدی نام می‌بریم.

اگر می‌خواهید از یک پلاگین فوق العاده نیرومند برای اینکار کاربرد کنید بهترین رهنمود افزونه yoast می‌باشد.

پلاگین yoast در دو ورژن رایگان و پرمیوم در دسترس است که ورژن پولی آن این امکان را فراهم می‌کند لغایت بتوانید برای یک مطلب چندین واژه کلیدی گزینش کنید که خود این یک مزیت بی اندازه است.

 دانلود مجانی پلاگین yoast premium
 
تگ‌های seo + بولد و ایتالیک
یکی از موارد مهم دیگری که باید در حین تحلیل صفحات به آن خوب پروا کنید و ما هم در تعلیم سئو وردپرس باید آن را مطرح کنیم شمار تگ‌های H موجود در صفحه و در ضمن تعداد کلمات بولد و ایتالیک می‌باشد.

طی تجربه بارها مشاهده کردیم که مطالبی که در سایت منتشر می‌کنیم اگر به راستی تگ زنی شده باشند و کلمات کلیدی چندین بار در صفحه بولد و یا ایتالیک شوند در نتایج جستجوی گوگل نتایج بهتری گرفتیم.

حتی مطالبی را که در ماضی در سایت منتشر کرده بودیم را به طور بنیادین ویرایش کردیم و این موارد را در آن لحاظ کردیم نتیجه‌های زیاد مطلوبی را از نظر سئو به دست آوردیم.

فقط یک سؤال مطرح می‌شود که چه کلماتی را تگ H و چه کلماتی را بولد و ایتالیک نماییم و کجاها این موارد رو لحاظ کنیم؟

شما باید دائم این را مدنظر داشته باشید که نگارش مطالب و مقالات سایت به صورت بلاک بلاک و حائز عناوین جداگانه به شدت در وضعیت رتبه گیری صفحات مهم هستند و می‌توان این باره را یکی از پایه‌ای‌ترین فاکتورهای بنیادین برای آغاز تعلیم کامل سئو وردپرس دانست.

این باره رو به طور تجربی مکرراً تجربه کردیم، بهتر هستش مطالب خودتان را به بخش‌های اختصار تبدیل کنید و برای هر تقسیم یک عنوان مجزا و دربرگیرنده واژه ها کلیدی تعریف کنید و این عناوین را درون تگ‌های H قرار بدید.

سعی کنید اولین عنوان شما مرز دارای واژه کلیدی باشد و بهتر است تگ از نوع H2 باشد و مابقی تگ‌ها را H3 بگذارید.

tags-تگ ها در وردپرس

در رابطه با بولد و ایتالیک باید بدانید که وظیفه این دو استایل، مهم جلوه پرتو دادن واژه ها است.

در واقع ما بدست آن‌ها به گوگل نشان می‌دهیم که کلمات به پیشه رفته در این دو شکل برای ما مهم بوده پس داخل نیز به آن اهمیت بده و معمولاً کلمات کلیدی را در این استایل ها پیمان می‌دهیم.

توجه داشته باشید که از این ویژگی به طور غیرمعمول و زیاد بهره‌گیری نکنید چون گوگل ممکن است مطلب شما را اسپم تشخص دیتا و امتیاز منفی گرفتن کنید.

سعی کنید در حدود ۳ الی ۵ بار از این مورد استفاده کنید و بی گمان نخستین کلمه کلیدی شما در اولین پاراگراف حائز خاصیت بولد و یا ایتالیک باشد.

 

سئو عکس‌ها
یکی از موارد مهمی که در مطلب نویسی باید به آن پروا داشته باشید بحث سئو عکس‌ها در وردپرس است.

چیزی که حتی بهترین سئوکاران هم بعضاً از اهمیت آن غافل شده و نکات سئو را در قبال آن‌ها رعایت نمی‌کنند و همین مورد ممکن است مهم‌ترین چیزی باشد که بین نتایج اول گوگل فاصله ایجاد کند.

مواردی که باید در بهینه سازی عکس برای سایت رعایت کنید نام عکس، حجم و تگ alt آن است.

خوانایی گرد سایر از فاکتورهایی است که باعث ایجاد تجربه لذت‌بخش برای کاربران شده و نرخ bounce را کاهش داده، سررسید ابقاء در سایت را افزایش و رتبه سئو شما را به شیوه چشمگیری افزایش می‌دهد.

readability

خوب کران می‌پرسید چطوری در مطالب خود خوانایی را بالا ببریم شما با اضافه کردن عکس‌ها می‌توانید با بخش بخش کردن مطالب، کاربران را ترغیب به احضار مطالب خود کنید.

 
کسب جایگاه بهتر با عکس‌های بهینه
چیزی که خودمان تجربه کردیم، اگر شما نسبت به رقبای خودتان یک مطلب مثل با تعداد عکس‌های اغلب و البته اختصاصی داشته باشید و موارد سئو عکس را هم لحاظ کرده باشید بخت بیشتری در قرارگیری در رتبه‌های بالاتر گوگل خواهید داشت.

برای نام عکس کافی است با rename کردن عکس یک نام پیوسته با مطلب خودتان برای آن درج کنید.

برای نمونه اگر مطلب شما راجع بازاریابی اینترنتی است اسم digital marketing می‌تواند گزینش نکوداشتن باشد.

بعد متعلق به باید حجم عکس خویش را تا جای ممکن کاهش دهید الی سرعت لود صفحات شما افزایش مکشوف و نتیجه بهتری کسب کنید.

برای کاهش حجم عکس می‌توانید از نرم‌افزار فتوشاپ کاربرد کرده و از خروجی Save for web بهترین خروجی ممکن عکس را با کمترین حجم گرفتن کنید.

اگر می‌خواهید حجم عکس‌هایتان باز هم اغلب تفریق یابد می‌توانید از افزونه بهینه سازی عکس ها tinypng کاربرد کنید که زیاد عالی عمل کرده و سایز عکس‌هایتان را لغایت حد ممکن کاهش می‌دهد.

بعد از رعایت دو مورد بالا حال که باید از عکس‌ها در لابه‌لای متون خود استفاده کنید، در حین آپلود عکس در بخش اطلاعات عکس در وردپرس از شما اسم جایگزین یا همان alt خواسته شده که بی گمان این مورد را با وارد کردن یک نام فارسی و ترکیب آن با واژه کلیدی بهره‌گیری کنید.

alt-آموزش سئو وردپرس

قرار دادن نام جایگزین مایه می‌شود زمانی که سایت شما دچار مشکلاتی شد و عکس‌های شما به درستی لود نشدند به جای آن‌ها نام عکس که شما به عنوان اسم جایگزین برگزیدن کردید نمایش داده شود.

بخوانید:
آموزش ثبت سایت در گوگل وبمسترتولز (ابزار تحیل و آنالیز سایت)
همین موضوع مایه راهنمایی کاربر گردید و خود یک امتیاز مثبت در رتبه دهی گوگل محسوب می‌شود و حتی پلاگین yoast نیز آن را جز فاکتورهای نگارش متون خویش پیمان دیتا است و ما هم در این تعلیم سئو وردپرس بر لزوم استفاه از آن پافشاری داریم.

لیست بهترین کلمات کلیدی

شاید شما برای یافتن یک عنوان مناسب بهتر باشد یک لیستی از واژه ها کلیدی وب سایتتان تعبیه کنید و رتبه کلمات کلیدی در گوگل را به دقت رسیدگی کنید.

روش‌های حرفه‌ای و تخصصی برای این پیشه وجود دارد که مطمئنیم در مقالات رایج در وب نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید ولی کوشش می‌کنیم در مقالات بعدی آنها را هم تعلیم دهم.

بعد از فهرست کردن کلمات کلیدی آن‌ها را در گوگل جستجو کنید و تنها به نتایج صفحه اول گوگل بسنده کنید این چیزی است که با تجربه راجب آن صحبت می‌کنیم.

بعد از مشاهده ۱۰ لینک اول عنوان‌های آن‌ها را خوب نگاه کنید و سپس مشترکات هرکدام را بنویسید و با ترکیب آن‌ها به اضافه کلمه کلیدی خودتان یک عنوان حرفه‌ای برپایی کنید.

web design-آموزش سئو وردپرس

نکته اول: عنوان شما باید جذاب و با قدرت ایجاد CTA بالا باشد مگر نه در توسط آوردن جایگاه بهتر بعدها دچار دشوار خواهید شد و باید دوباره عملیات بازنویسی درونمایه را سپریدن دهید.

نکته دوم: عنوان شما نباید خیلی بلند و خیلی اختصار باشد و شیوه پیمان دادن کلمات کلیدی در سایت باید اصولی و بر پای بست، تکرار در هر پاراگراف باشد.

باید بر پای بست، فاکتورهای سئو که در پیوستگی و در مبحث تعلیم سئو در وردپرس با yoast به آن خواهیم پرداخت باشد.

بعد از برگزیدن عنوان پسندیده باید وارد مقالات نوشته شده در لینک‌های اول رقبای خود بشوید و سپس به طور ریزبین آن‌ها را رسیدگی و تحلیل کنید شاید بپرسید چگونه؟ شتاب نکنید در جلسه بعدی آن را با شما در وسط خواهم گذاشت.

در جلسه دوم به طور کامل و ریزبین شیوه تحلیل حرفه‌ای یک صفحه مقاله جهت نوشتن یک محتوای بهینه برای سئو سایت وردپرسی را خدمتتان آموزش خواهم داد.

 
طول مناسب مطالب و تعداد کلمات کلیدی
بعد از جستجو در گوگل و یافتن صفحات پربازدید رقبا، مهم‌ترین چیزی که شما را در رسیدن به لینک اول گوگل کمک می‌کند شمار واژه ها نوشتار و یا آموزش شماست.

گوگل صراحتاً چندین بار اعلام کرده که محتوای تولیدی شما باید لغایت مرز امکان پر مغز و دارای مطالب ارزشمند باشد.

جلسه دوم تعلیم سئو وردپرس را طبق معمول با پیشه عملی شروع می‌کنیم.

برای کار عملی شما آغاز باید همگی محتوای صفحات لینک‌های اول گوگل را کپی کرده و در یک دستک word پیست کنید و سپس در پایین سمت چپ سند شمار واژه ها را مشاهده کرده و به خاطر بسپارید.

شما برای رسیدن به صفحه نخست گوگل یکتا از کارهایی که باید انجام دهید نوشتن یک مطلب با واژه ها بیشتر نسبت به رقبای شماست.

words-آموزش سئو وردپرس

البته این تنها یکی از فاکتورهای بنیادین برای رسیدن به لینک‌های بالاتر می‌باشد که در آموزش سئو وردپرس به آن اشاره کردیم. در جلسات بعدی مابقی موارد را به شما تعلیم خواهیم داد.

طبق آمارگرفتن به دست آمده از یک منبع معتبر، نگارش مقالات آموزشی با طول ۱۸۹۰ کلمه می‌تواند شانس بسیار فوقانی برای رسیدن به رتبه یک گوگل داشته باشد.

پس سعی کنید تا می‌توانید مطالب غنی و ارزشمندی و با شمار واژه ها بیشتری تولید کنید.

چگونه محتوای جامع بنویسیم؟


 

تعداد کلمات کلیدی(چگالی کلمات کلیدی)
مورد بعدی که باید در صفحات رقبای خوب به تعقیب آن باشید کلمات کلیدی به شغل رفته و شمار تکرار آن‌ها در همان صفحه است احتمالاً شما یک واژه کلیدی را انتخاب کرده باشید ولی یک تغییر کوچک در آن واژه نرخ جستجوی بیشتری برای شما به به اتفاق آورد.

برای مثال کلمه “طراحی سایت” نسبت به کلمه “طراحی وب‌ سایت” بخت زیاد بیشتری برای دیده شدن دارد پس شما باید کلمه کلیدی خودتان و رقیبتان را با هم مقایسه کنید و مناسب‌ترین واژه ها با نرخ جستجوی بالا را پیدا کنید.

سپس ببینید رقبای شما چند بار آن واژه را در صفحات خود تکرار کرده‌اند و شما با کمی تغییر شمار اکثریت را در صفحات خود به شغل ببرید.

keyword density-آموزش سئو وردپرس

البته کاربرد غیر بنیادی و غیر بخردانه از واژه ها کلیدی می‌تواند به زیان شما تمام شود پس آگاهانه از این ویژگی بهره‌گیری کنید البته این امکان توسط بهترین افزونه سئو وردپرس به نام yoast نیز قابل بررسی است.

yoast keyword-آموزش سئو سایت

در مبحث سئو سایت کارآزمودگان این ویژگی را keyword density نیز می‌نامند اما ما در بحث تعلیم سئو وردپرس متعلق به به عنوان تراکم واژه ها کلیدی نام می‌بریم.

اگر می‌خواهید از یک پلاگین فوق العاده نیرومند برای اینکار کاربرد کنید بهترین رهنمود افزونه yoast می‌باشد.

پلاگین yoast در دو ورژن رایگان و پرمیوم در دسترس است که ورژن پولی آن این امکان را فراهم می‌کند لغایت بتوانید برای یک مطلب چندین واژه کلیدی گزینش کنید که خود این یک مزیت بی اندازه است.

 دانلود مجانی پلاگین yoast premium
 
تگ‌های seo + بولد و ایتالیک
یکی از موارد مهم دیگری که باید در حین تحلیل صفحات به آن خوب پروا کنید و ما هم در تعلیم سئو وردپرس باید آن را مطرح کنیم شمار تگ‌های H موجود در صفحه و در ضمن تعداد کلمات بولد و ایتالیک می‌باشد.

طی تجربه بارها مشاهده کردیم که مطالبی که در سایت منتشر می‌کنیم اگر به راستی تگ زنی شده باشند و کلمات کلیدی چندین بار در صفحه بولد و یا ایتالیک شوند در نتایج جستجوی گوگل نتایج بهتری گرفتیم.

حتی مطالبی را که در ماضی در سایت منتشر کرده بودیم را به طور بنیادین ویرایش کردیم و این موارد را در آن لحاظ کردیم نتیجه‌های زیاد مطلوبی را از نظر سئو به دست آوردیم.

فقط یک سؤال مطرح می‌شود که چه کلماتی را تگ H و چه کلماتی را بولد و ایتالیک نماییم و کجاها این موارد رو لحاظ کنیم؟

شما باید دائم این را مدنظر داشته باشید که نگارش مطالب و مقالات سایت به صورت بلاک بلاک و حائز عناوین جداگانه به شدت در وضعیت رتبه گیری صفحات مهم هستند و می‌توان این باره را یکی از پایه‌ای‌ترین فاکتورهای بنیادین برای آغاز تعلیم کامل سئو وردپرس دانست.

این باره رو به طور تجربی مکرراً تجربه کردیم، بهتر هستش مطالب خودتان را به بخش‌های اختصار تبدیل کنید و برای هر تقسیم یک عنوان مجزا و دربرگیرنده واژه ها کلیدی تعریف کنید و این عناوین را درون تگ‌های H قرار بدید.

سعی کنید اولین عنوان شما مرز دارای واژه کلیدی باشد و بهتر است تگ از نوع H2 باشد و مابقی تگ‌ها را H3 بگذارید.

tags-تگ ها در وردپرس

در رابطه با بولد و ایتالیک باید بدانید که وظیفه این دو استایل، مهم جلوه پرتو دادن واژه ها است.

در واقع ما بدست آن‌ها به گوگل نشان می‌دهیم که کلمات به پیشه رفته در این دو شکل برای ما مهم بوده پس داخل نیز به آن اهمیت بده و معمولاً کلمات کلیدی را در این استایل ها پیمان می‌دهیم.

توجه داشته باشید که از این ویژگی به طور غیرمعمول و زیاد بهره‌گیری نکنید چون گوگل ممکن است مطلب شما را اسپم تشخص دیتا و امتیاز منفی گرفتن کنید.

سعی کنید در حدود ۳ الی ۵ بار از این مورد استفاده کنید و بی گمان نخستین کلمه کلیدی شما در اولین پاراگراف حائز خاصیت بولد و یا ایتالیک باشد.

 

سئو عکس‌ها
یکی از موارد مهمی که در مطلب نویسی باید به آن پروا داشته باشید بحث سئو عکس‌ها در وردپرس است.

چیزی که حتی بهترین سئوکاران هم بعضاً از اهمیت آن غافل شده و نکات سئو را در قبال آن‌ها رعایت نمی‌کنند و همین مورد ممکن است مهم‌ترین چیزی باشد که بین نتایج اول گوگل فاصله ایجاد کند.

مواردی که باید در بهینه سازی عکس برای سایت رعایت کنید نام عکس، حجم و تگ alt آن است.

خوانایی گرد سایر از فاکتورهایی است که باعث ایجاد تجربه لذت‌بخش برای کاربران شده و نرخ bounce را کاهش داده، سررسید ابقاء در سایت را افزایش و رتبه سئو شما را به شیوه چشمگیری افزایش می‌دهد.

readability

خوب کران می‌پرسید چطوری در مطالب خود خوانایی را بالا ببریم شما با اضافه کردن عکس‌ها می‌توانید با بخش بخش کردن مطالب، کاربران را ترغیب به احضار مطالب خود کنید.

 
کسب جایگاه بهتر با عکس‌های بهینه
چیزی که خودمان تجربه کردیم، اگر شما نسبت به رقبای خودتان یک مطلب مثل با تعداد عکس‌های اغلب و البته اختصاصی داشته باشید و موارد سئو عکس را هم لحاظ کرده باشید بخت بیشتری در قرارگیری در رتبه‌های بالاتر گوگل خواهید داشت.

برای نام عکس کافی است با rename کردن عکس یک نام پیوسته با مطلب خودتان برای آن درج کنید.

برای نمونه اگر مطلب شما راجع بازاریابی اینترنتی است اسم digital marketing می‌تواند گزینش نکوداشتن باشد.

بعد متعلق به باید حجم عکس خویش را تا جای ممکن کاهش دهید الی سرعت لود صفحات شما افزایش مکشوف و نتیجه بهتری کسب کنید.

برای کاهش حجم عکس می‌توانید از نرم‌افزار فتوشاپ کاربرد کرده و از خروجی Save for web بهترین خروجی ممکن عکس را با کمترین حجم گرفتن کنید.

اگر می‌خواهید حجم عکس‌هایتان باز هم اغلب تفریق یابد می‌توانید از افزونه بهینه سازی عکس ها tinypng کاربرد کنید که زیاد عالی عمل کرده و سایز عکس‌هایتان را لغایت حد ممکن کاهش می‌دهد.

بعد از رعایت دو مورد بالا حال که باید از عکس‌ها در لابه‌لای متون خود استفاده کنید، در حین آپلود عکس در بخش اطلاعات عکس در وردپرس از شما اسم جایگزین یا همان alt خواسته شده که بی گمان این مورد را با وارد کردن یک نام فارسی و ترکیب آن با واژه کلیدی بهره‌گیری کنید.

alt-آموزش سئو وردپرس

قرار دادن نام جایگزین مایه می‌شود زمانی که سایت شما دچار مشکلاتی شد و عکس‌های شما به درستی لود نشدند به جای آن‌ها نام عکس که شما به عنوان اسم جایگزین برگزیدن کردید نمایش داده شود.

بخوانید:
آموزش ثبت سایت در گوگل وبمسترتولز (ابزار تحیل و آنالیز سایت)
همین موضوع مایه راهنمایی کاربر گردید و خود یک امتیاز مثبت در رتبه دهی گوگل محسوب می‌شود و حتی پلاگین yoast نیز آن را جز فاکتورهای نگارش متون خویش پیمان دیتا است و ما هم در این تعلیم سئو وردپرس بر لزوم استفاه از آن پافشاری داریم.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای افزایش تمرکز در کار

به همین دلیل است که افزونه‌های تب جدید در مرورگرهای اینترنت، می‌تواند به افزایش تمرکز شما کمک کند. با یک تنظیم ساده و دقیق، تب جدید شما می‌تواند یک هشداردهنده برای متمرکز و کارآمد بودن در انجام کارها به‌جای وبگردی و دیگر حواس‌پرتی‌ها شود. در ادامه به معرفی جدیدترین و بهترین افزونه‌های تب موجود در وب استور کروم می‌پردازیم.

نکته: حتی اگر از کروم استفاده نمی‌کنید، باز هم می‌توانید از این افزونه‌ها استفاده کنید. بعضی مرورگرها از جمله معروف‌ترین آن‌ها مثل فایرفاکس و اپرا، می‌توانند افزونه‌های کروم را مستقیما نصب کنند؛ پس شاید مایل باشید که امتحان کنید.

۱- Ultidash

چمدانی از یک داشبورد اساسی که به‌سادگی یکی از بهترین ابزارهای افزایش بهره‌وری است که می‌توانید در وب استور گوگل کروم پیدا کنید. بلافاصله پس از دانلود و نصب آن، با رابط کاربری ساده و زیبایی روبه‌رو می‌شوید. لیست انجام کارهای (to-do list) قابل سفارشی‌سازی، مدیریت انجام کارها را برایتان ساده و رضایت‌بخش می‌کند. زمان‌سنج این افزونه مراقب شما در اتلاف وقت و کاهش بهره‌وری است. اما از همه مهم‌تر مسدودکننده وب‌سایت (Web Site Blocker) در این افزونه است که مانع از مراجعه‌های متعدد شما به وب‌سایت‌های مختلف می‌شود. به‌وسیله بررسی‌کننده (Tracker) وب‌سایت آن نیز می‌توانید مدت‌زمانی را که صرف وبگردی و اتلاف وقت هستید، اندازه‌گیری کنید.

افزونه کروم

دستیابی به بهره‌وری بیشتر و از بین بردن حواس‌پرتی‌ها که کمک زیادی به افزایش بهره‌وری نهایی می‌کند، بخشی از نتایج Ultidash‌ است؛ به همین دلیل می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌های موجود در زمینه‌ی افزایش بهره‌وری دانست. قابلیت‌های مسدودکننده و بررسی‌کننده وب‌سایت در این افزونه، بیش از هر افزونه دیگری در افزایش بهره‌وری به شما کمک خواهد کرد.

دانلود رایگان افزونه Ultidash

۲- DayBoard

Dayboard یک ابزار لیست انجام کار است که به شما در انجام کارها کمک می‌کند. کار با آن نیز بسیار ساده است؛ کارهای خود را بر اساس بیشترین میزان اهمیت در آن وارد و به ترتیب اولویت مرتب کنید و به انجام آن‌ها بپردازید. تنها ایراد این افزونه محدودیت در اضافه کردن تعداد تنها ۵ وظیفه در هر روز است. این افزونه همچنین دارای قابلیت حالت تمرکز (Focus Mode) است که کمک می‌کند تمرکز خود را تنها بر انجام یک کار و وظیفه قرار دهید.

افزونه کروم

هر زمان که تب جدیدی باز می‌کنید، این برنامه به شما یادآوری می‌کند که چه کار یا کارهایی اولویت بالایی دارند و لازم است کدام‌یک از آن‌ها در چه زمانی انجام شود. اما از آنجایی که محدودیت تنها انجام ۵ کار در هر روز دارید، سردرگم و نگران از انجام آن‌ها نخواهید شد. البته این زیاد هم بد نیست؛ چرا که باعث افزایش انگیزه و اشتیاق شما به انجام کارها با توجه به تعداد کم آن‌ها می‌شود. در ضمن قابلیت همگام‌سازی میان کامپیوترهای مختلف نیز وجود دارد.

همانند Ultidash، Dayboard تنها افزونه این لیست است که قابلیت مسدودسازی وب‌سایت دارد و مانع از حواس‌پرتی و اتلاف وقت شما در وب‌سایت‌هایی نظیر فیسبوک، ردیت یا یوتیوب می‌شود.

دانلود رایگان افزونه Dayboard

۳- Start

آی گوگل (‌iGoogle) را که به خاطر دارید؟ یک داشبورد همه‌کاره محبوب که به جمع‌آوری اخبار، ایمیل، وضعیت آب و هوا، یادداشت‌ها، لیست کارها، رویدادها، اخبار سهام و ... می‌پرداخت. استارت هم سرویسی مشابه همان است اما در صفحه تب جدید.

افزونه کروم

این افزونه از ویجت‌های قابل تغییر برای سفارشی‌سازی محیط خود بر اساس سلیقه شما استفاده می‌کند. می‌توانید ویجت‌های غیر قابل استفاده را نیز غیر فعال کنید. ویژگی ممتاز استارت این است که یک بررسی کلی از همه آنچه در فیسبوک، توئیتر و یا یوتیوب می‌خواهید، به شما می‌دهد و می‌توانید بدون مراجعه به آن وب‌سایت‌ها از وضعیت اخبار، پست‌ها، ویدیوها، توئیت‌‌ها و ... باخبر شوید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که وب استور کروم دارای همه نوع افزونه‌ای با نام استارت است؛ پس مطمئن شوید که برای دریافت آن از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود رایگان افزونه Start

۴- Momentum

ممنتوم نسخه‌ی سبک‌تر Ultidash است. برخلاف افزونه‌های اشاره‌شده در بالا، ممنتوم باعث افزایش انگیزه برای انجام بهتر و بیشتر کارها در شما نمی‌‌شود و در عوض به شما کمک می‌کند که خونسرد و حواس‌جمع باشید. میزان بهره‌وری در افراد مختلف متفاوت است و این افزونه برای افرادی است که به یک محیط ساده و کوچک و کاربردی برای انجام کارها نیاز دارند.

افزونه کروم

با استفاده از این افزونه شما قادر به ردیابی لیست کارهای در دست انجام خود هستید؛ ولی ممنتوم به شما کمک می‌کند که تمرکز داشته باشید و هر بار یکی از آن‌ها را انجام دهید. مورد جالب دیگر در مورد این افزونه آن است که هر روز تصویر پس‌زمینه و جمله‌های انگیزشی آن برای ایجاد روحیه‌ای بهتر در شما تغییر می‌کند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید یک ویجت وضعیت آب و هوا به همراه لیستی از وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید.

ممنتوم سال‌ها است به‌عنوان بهترین افزونه‌ی تب جدید برای افزایش میزان بهره‌وری افراد در گوگل کروم معرفی می‌شود. طی این سال‌ها این عنوان به هیچ افزونه دیگری داده نشده و حالا بهتر نیز شده است.

دانلود رایگان افزونه Momentum

۵- Leoh

این افزونه بسیار شبیه ممنتوم است؛ شما در Leoh یک لیست کارهای در دست انجام، یک هدف روزانه و یک جمله انگیزشی برای آغاز روز به همراه یک رابط کاربری ساده، روان و زیبا دارید. همچنین این افزونه دارای یک برنامه‌ی یادداشت، پیش‌بینی وضع هوا به همراه تصاویری زیبا از طبیعت است. حتی می‌توانید در صورت تمایل، تصاویر و رنگ‌ها را نیز به دلخواه خود تغییر دهید.

افزونه کروم

تنها ویژگی‌ که Leoh را از ممنتوم متمایز می‌کند، سازگاری و انطباق‌پذیری آن با سرویس تقویم گوگل است. این یک ویژگی بسیار مهم و جالب است؛ چرا که سرویس تقویم گوگل به خودی خود ابزاری عالی برای برنامه‌ریزی روزانه و مرتب‌سازی برنامه‌ها است.

دانلود رایگان افزونه Leoh

۶- Papier

برخلاف افزونه‌های معرفی‌شده در بالا، Papier هیچ کاری با تغییر صفحه تب جدید شما به یک داشبورد همه‌کاره ندارد و یک ابزار انگیزشی و الهام‌بخش هم نیست. در عوض کاری که این افزونه انجام می‌دهد، این است که صفحه تب جدید مرورگر شما را به یک ابزار ساده برای نوشتن یادداشت‌ها، افکار، ایده‌ها و ... تبدیل می‌کند.

افزونه کروم

با خالی کردن ذهن خود با نوشتن افکار و ایده‌ها در papier، قادر خواهید بود ذهنی آرام‌تر داشته باشید و با تمرکزی بهتر و منسجم‌تر به انجام کارها بپردازید. یا می‌توانید از این افزونه به‌عنوان یک هشداردهنده و یادآور کارها برای خود استفاده کنید؛ در هر زمان که وسوسه شدید تبی جدید باز کنید، یک هشداردهنده برای شما ظاهر می‌شود.

دانلود رایگان افزونه Papier

۷- Speed Dial

در زمان ارائه مرورگر اپرا یک ویژگی که در آن توجه بسیاری را به خود جلب کرد و بسیار هم جالب و کاربردی بود، داشتن لیست دسترسی سریع (Speed Dial) به لینک‌های مورد علاقه بود که توسط خود اپرا معرفی شده بود. اگر شما هم از طرفداران این قابلیت و همین‌طور کروم هستید، این ویژگی در اختیار شما قرار دارد. می‌توانید به‌وسیله این افزونه، قابلیت اختصاصی مرورگر اپرا را وارد گوگل کروم کنید.

افزونه کروم

شاید این افزونه کمی متفاوت با موارد اشاره‌شده در بالا باشد؛ ولی می‌تواند بسته به نوع و میزان استفاده، باعث افزایش بهره‌وری شما شود. حداقل باعث می‌شود بوکمارک کردن و استفاده از نوار بوکمارک قدیمی را کنار بگذارید و از لیست شماره‌گیری‌های این افزونه استفاده می‌کنید که این خود باعث افزایش تمرکز و کاهش حواس‌پرتی در شما می‌شود.


آموزش اجرای بازرسی امنیتی حساب کاربری گوگل

در مورد دسترسی‌­های غیر مجاز به حساب گوگل خود نگران هستید؟ می­‌توانید یک بازرسی امنیتی روی حساب خود انجام دهید و مطمئن شوید آن را تا حد امکان امن کرده‌­اید. اگر شما هم مانند بسیاری از مردم، زندگی آنلاین خود را از جستجو و جیمیل گرفته تا یوتیوب و... به‌شدت وابسته به گوگل می­‌دانید پس نیاز به برقراری امنیت روی حساب گوگل خود دارید.

رایانه شخصی، تلفن و تبلت شما احتمالا به یکحساب گوگل متصل هستند یا شاید یک دستگاه پیکسل گوگل دارید؛ اما چگونه می‌توانید از تمامی این اطلاعات نگهداری کنید تا هیچ­کس دیگر نتواند به آن دسترسی داشته باشد؟ شما با اجرای سرویس بازرسی امنیتی روی حساب خود، می‌­توانید بررسی کنید چه کسانی به حساب شما دسترسی دارند یا اینکه مطمئن شوید حساب شما فقط و فقط برای خودتان قابل رؤیت است. بررسی امنیت حساب کاربری توسط سرویس گوگل، یک اقدام امنیتی در راستای حفظ حریم شخصی است.

 با مراجعه به این لینک، به صفحه بازرسی امنیتی گوگل هدایت می­‌شوید که شامل چهار بخش مختلف است و در زومیت به بررسی این مراحل می‌­پردازیم.

سرویس امنیتی گوگل

مرحله اول: بررسی برای بازیابی اطلاعات شما

اگر رمز گوگل خود را فراموش کرده‌­اید یا به فعالیت‌های مشکوک روی حساب خود پی برده‌­اید، در بخش «check your Recovery information» با وارد کردن شماره تلفن و آدرس ایمیل خود قادر به بازیابی یا تغییر حساب کاربری خود خواهید بود. از فعال و صحیح بودن شماره تلفن و آدرس ایمیل خود اطمینان حاصل کنید، همچنین ممکن است در این بخش با یک سؤال امنیتی روبه‌رو شوید، البته اگر هنوز سؤال امنیتی وجود داشته باشد؛ زیرا گوگل از این روش پشتیبانی نمی­‌کند. پس از بررسی این بخش روی دکمه «Done» کلیک کنید.

سرویس امنیتی گوگل

مرحله دوم:  بررسی دستگاه‌­های متصل به حساب کاربری 

هر یک از دستگاه­های نشان داده‌شده در بخش «Check Your Connected Devices»، به حساب گوگل شما متصل شده‌­اند. به موقعیت مکانی و زمانی هر کدام دقت کنید و اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، روی علامت پیکان کوچک روبه‌روی هر دستگاه کلیک کنید. اگر تمامی اطلاعات درست بودند، روی دکمه «Looks Good» کلیک کنید. اگر به اطلاعات موجود شک دارید یا مشکوک هستید که فرد دیگری به حساب شما دسترسی دارد، روی دکمه «Something Looks Wrong» کلیک کنید، در این لحظه گوگل سریعا از شما درخواست می‌کند رمز عبور خود را تغییر دهید. پس از تغییر رمز عبور، روی دکمه «Looks Good» کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

سرویس امنیتی گوگل

مرحله سوم: غیر فعال کردن دسترسی اپلیکیشن­‌ها با امنیت ضعیف 

بخش «Disable access for less secure app»، اپلیکیشن­‌هایی را که به حساب گوگل شما دسترسی دارند نشان می‌دهد، نگرانی اصلی این است که برنامه‌­هایی که امنیت پایینی دارند نیز می‌توانند از حساب کاربری شما استفاده کنند. در این بخش با دو انتخاب روبه‌رو هستید:

۱- Turn Off: غیرفعال کردن دسترسی اپلیکیشن­‌ها با امنیت ضعیف

۲- Turn on: فعال کردن دسترسی اپلیکیشن­‌ها با امنیت ضعیف 

 دسترسی اپلیکیشن‌­ها با امنیت ضعیف را غیر فعال و سعی کنید اپلیکیشن‌­هایی با قابلیت اطمینان بالا را پیدا و جایگزین اپلیکیشن‌­های قبلی کنید.

نکته: درست است که شما قصد دارید امنیت را روی حساب گوگل خود برقرار کنید؛ اما با غیرفعال کردن دسترسی اپلیکیشن‌­ها با امنیت ضعیف، ارتباط حساب گوگلی خود را با تعدادی از مخاطبانتان دچار مشکل می­‌کنید. پس در انتخاب گزینه­‌ها دقت کنید.


همگام‌ سازی مایکروسافت اوت‌ لوک با تقویم گوگل

یکی از ناامیدکننده‌ترین اتفاقات در حوزه‌ی نرم‌افزار، قطع امکان همگام‌سازی میان نرم‌افزار تقویم گوگل (Google Calendar) و تقویم اوت‌لوک مایکروسافت (Microsoft Outlook) بود. بسیاری از کاربران نیازمند انجام همگام‌سازی اطلاعات دو نرم‌افزار یادشده هستند.

طی سال‌های گذشته شرکت گوگل و مایکروسافت با رویکردهایی متفاوت، قصد ارائه‌ی قابلیت همگام‌سازی تقویم‌ها برای کاربردها و زبان‌های متفاوت داشته‌اند. ابتدا مایکروسافت تصمیم به استفاده نکردن از استاندارد همگام‌سازی تقویم اختصاصی CalDAV در نرم‌افزار اوت‌لوک یا دیگر نرم‌افزارهای موجود در سیستم عامل ویندوز گرفت. در قدم بعدی شرکت گوگل هم به‌جای بهره‌مندی از مجوز‌های Exchange ActiveSync، تصمیم به استفاده از راهکارهای دیگری در این زمینه گرفت تا به حضور ردموندی‌ها نیازی نباشد.

برای این‌که بتوان دوباره با استفاده از گوگل کلندر از خدمات تقویم و ایمیل شرکت مایکروسافت بهره برد، دو راهکار استفاده از نرم‌افزارهای همگام‌ساز جانبی و مراجعه به سایر خدمات ارائه‌دهنده‌ی تقویم پیشنهاد می‌شود. همراه زومیت باشید تا ابزارهایی را در این زمینه معرفی کنیم و نحوه‌ی همگام‌سازی را شرح دهیم.

همگام سازی تقویم outlook مایکروسافت با گوگل

گوگل در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۲، سیستم سینک‌کننده EAS را معرفی کرد و در نهایت مایکروسافت تسلیم شد و تصمیم گرفت در به‌روزرسانی جدید ویندوزفون به تقویم گوگل و سینک مخاطبان اجازه بدهد تا به روشی که گوگل پشتیبانی می‌کند (CalDAV و CardDAV) سینک انجام شود. اما مشکل کجا است و چرا هم‌اکنون این همگام‌سازی انجام نمی‌شود؟

بدون تردید هر کدام از دو نرم‌افزار اوت‌لوک کلندر و گوگل کلندر، به‌تنهایی یک ابزار مدیریت پروژه‌ی هوشمند و کاملی است. بنابراین نباید در مورد قابلیت‌های هر کدام تردید کرد. اما چرا باید نرم‌افزارهای مایکروسافت اوت‌لوک و گوگل کلندر را همگام‌سازی کنیم؟ استفاده از دو تقویم مختلف می‌تواند سبب هدر رفتن زمان شود. با این حال موقعیت‌هایی وجود دارد که استفاده‌ی هم‌زمان از دو تقویم مجزا، فوق‌العاده ضروری است. موارد ذیل نمونه‌ای از موقعیت‌های خاص هستند.

  • داشتن دو شغل متفاوت و بهره‌مندی از دو تقویم مجزا برای هر کدام
  • استفاده از دو تقویم برای دو هدف جداگانه‌ی کاری و شخصی یا موارد دیگر
  • مسافرت‌های متعدد و اعتماد داشتن به تقویم اوت‌لوک در دسکتاپ نسبت به تقویم گوگل در فضای وب که البته به‌صورت آفلاین هم عمل می‌کند.
  • راه‌اندازی تقویم گوگل برای همکاری در یک کار ویژه و علاقه به مشاهده‌ی اطلاعات در اوت‌لوک
  • احتمال علاقه‌مندی و وابستگی شدید به تقویم‌ها از لحاظ زمانی و ناتوانی در دوری از آن‌ها
  • در مشغولیت‌های زندگی ممکن است که خواستار مشاهده‌ی رویدادها در هر دو تقویم باشید. می‌توان با همگام‌سازی آن‌ها به خواسته‌ی خود دست یافت. با استفاده از ابزارهای شخص سومی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، می‌توانید به‌سادگی کمبود پلاگین رسمی را برطرف کنید.

جایگزین‌های همگام‌سازی برای تقویم گوگل

با استفاده از ابزارهای ذیل می‌توان اوت‌لوک و تقویم آن را سازمان‌دهی کرد و بهره‌وری کاری را با ادغام داده‌های آن با تقویم گوگل افزایش داد.

Calendar Sync 

نرم‌افزار رایگان و پولی Calendar Sync با نسخه‌ی ۳.۹.۳ امکان همگام‌سازی یک‌طرفه را با هر دو نرم‌افزار اوت‌لوک و گوگل کلندر فراهم می‌کند. محدودیت همگام‌سازی یک‌طرفه در نسخه‌ی پولی نرم‌افزار یادشده حذف می‌شود. به‌علاوه، در نسخه‌ی رایگان کاربران برای همگام‌سازی قرارهای ملاقات و رویدادها با محدودیت ۳۰ روزه مواجه خواهند بود.

همگام سازی تقویم outlook مایکروسافت با گوگل

نسخه‌ی کامل نرم‌افزار با قیمت ۹.۹۹ دلار، امکان همگام‌سازی دوطرفه‌ی تمامی رویدادها و استفاده از محدوده‌ی تاریخی سفارشی را برای کاربران فراهم می‌کند. آزادی عمل برای استفاده از چندین نرم‌افزار تقویم و داشتن پروفایل‌های متعدد، از ویژگی‌های کاربردی نسخه‌ی کامل (Pro) نرم‌افزار کلندر سینک است. هر دو نسخه‌ی پولی و رایگان نرم‌افزار یادشده به‌صورت پرتابل قابل دسترس هستند. در ادامه می‌توانید ویژگی‌های کلیدی ابزار کلندر سینک رایگان را مشاهده کنید.

  • انتخاب یک تقویم برای همگام‌سازی
  • همگام‌سازی دسته‌بندی‌ها و رنگ‌بندی‌های اوت‌لوک با گوگل کلندر
  • پشتیبانی همگام‌سازی یک‌طرفه از حذف رویدادهای دوگانه
  • همتاسازی یادآور اوت‌لوک به یک یادآور فرعی در نرم‌افزار گوگل کلندر با عملیات همگام‌سازی
  • خودکار کردن فرآیند همگام‌سازی در پس‌زمینه با محدوده‌ی زمانی پنج‌دقیقه‌ای یا تعیین یک زمان ثابت
  • پشتیبانی از تأیید هویت دومرحله‌ای گوگل در صورت فعال بودن آن
  • همگام‌سازی رویدادها و علامت‌گذاری آن‌ها به‌عنوان مورد شخصی

 Outlook Google Calendar Sync

نرم‌افزار رایگان Outlook Google Calendar Sync با نسخه‌ی ۲.۵.۰ بتا، کاملا رایگان است و از همگام‌سازی دوطرفه پشتیبانی می‌کند که این ویژگی، اولین نرم‌افزار موجود در این فهرست را با چالش روبه‌رو می‌کند. کاربران می‌توانند این نرم‌افزار را در دو نسخه‌ی نصبی و پرتابل دانلود کنند. ابزار همگام‌سازی Outlook Google Calendar Sync با نسخه‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ نرم‌افزار اوت‌لوک سازگار است و حتی از نسخه‌ی ۶۴ بیتی آن‌هم پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند تمامی گزینه‌ها و ویژگی‌های مربوط به یک رویداد خاص را از یک تقویم به نرم‌افزار تقویم دیگر منتقل کنند. به‌علاوه، رویدادها می‌توانند با یک موارد متناظر موجود در تقویم دیگر ادغام شوند و قبل از این‌که ابزار یادشده اقدام به حذف رویدادهای تکراری کند، بلافاصله کاربر با یک پیام فرعی آگاه خواهد شد.

همگام سازی تقویم outlook مایکروسافت با گوگل

ابزار همگام‌سازی تقویم یکی از برترین پیشنهادها برای کارشناسان مسائل خصوصی است. رویدادها می‌توانند به‌عنوان خصوصی علامت‌گذاری شوند. حتی در صورتی که کاربران نگرانی امنیتی داشته باشند، کلمات موجود در عنوان هم می‌توانند پنهان‌ شوند. کاربران همچنین می‌توانند از طریق پروکسی وب از آن استفاده کنند. ویژگی‌های کلیدی نرم‌افزار Outlook Google Calendar Sync به شرح ذیل هستند:

  • انتخاب ویژگی‌های رویداد برای همگام‌سازی
  • پیکربندی زمان تکرار برای همگام‌سازی به‌روزرسانی‌های تقویم
  • تعیین تاریخ سفارشی برای پوشش دادن تمامی رویدادهای گذشته و آینده
  • همگام‌سازی تقویم پیش‌فرض یا انتخاب از دیگر تقویم‌های اوت‌لوک غیر پیش‌فرض
  • پشتیبانی از خروجی گرفتن کامل CSV از تقویم
  • همگام‌سازی موارد تکراری به‌صورت زنجیره‌ای