قالب های فارسی وردپرس 16

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 16

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چرا تغییرات سازمانی مایکروسافت کاربران غیر ویندوز را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد

در دورانی نه‌چندان دور، مأموریت مایکروسافت حول محور کامپیوترهای شخصی ویندوزی در ادارات یا خانه‌ها در گردش بود و دسترسی هر فرد به یک کامپیوتر شخصی و نفوذ ویندوز در هر جنبه از زندگی کاربران از اهداف پیشین این شرکت محسوب می‌شد. با این حال، در حال حاضر کامپیوترهای شخصی دیگر پرکاربردترین کامپیوترها به‌حساب نمی‌آیند و دستگاه‌های منفرد و ثابت دسکتاپ از مدت‌ها پیش دیگر تعریف‌کننده‌ی رایانش شخصی برای افراد نیستند.

تجربه‌های دیجیتال اکنون واقعیت ناپایدار و متصل‌به‌همی محسوب می‌شوند که در میان دستگاه‌ها، سیستم‌عامل‌ها، اپلیکیشن‌ها و فضای فیزیکی در حرکت هستند. در ۱۰ سال اخیر که این واقعیت جدید رایانشی به‌وسیله‌ی گوشی‌های هوشمند مصرفی و اتصال پرسرعت موبایل شکل گرفت، شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت مشغول ساخت زیرساخت‌های مبتنی بر فضای ابری بودند تا تجربه‌های ازهم‌گسیخته‌ی کاربران را منسجم و یکپارچه کنند.

مایکروسافت با تغییرات سازمانی جدید خود فضای ابری، هوش مصنوعی و رایانش لبه‌ای را در خط مقدم تشکیلات سازمانی‌اش قرار می‌دهد؛ با این هدف که بتواند به مدیریت یک فضای ابری هوشمند و عظیم به‌عنوان سیستم‌عاملی چند پلتفرمی بپردازد که به نحو بهینه‌تری تجربه‌های دیجیتال کاربران را امکان‌پذیر و تسهیل می‌کند؛ این مسئله همچنین کاربران را از طریق دستگاه‌های متصل مصرفی و دستگاه‌های اینترنت اشیاء که به نحو فزاینده‌ای آن‌ها را احاطه کرده است، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تغییرات سازمانی با هدف نوآوری برای مصرف‌کنندگان

پلتفرم‌های هوش مصنوعی و فضای ابری به رهبری اسکات گوتری، نائب رئیس اجرایی فضای ابری و سازمانی مایکروسافت و تجارب و دستگاه‌ها تحت هدایت راجش جا، نائب رئیس اجرایی گروه محصولات، گروه‌های مهندسی جدید مایکروسافت به‌حساب می‌آیند.

تمرکز مایکروسافت بر فضای ابری و هوش مصنوعی اقدام تازه‌ای به‌حساب نمی‌آید. در کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ ساتیا نادلا، مدیرعامل ردموندی‌ها، به‌صورت علنی شعار «اول موبایل، اول ابر» را به «اول ابر، اول هوش مصنوعی» تغییر داد:

ما در حال جابه‌جایی از دنیای امروزیِ «اول موبایل، اول ابر» به دنیای جدیدی هستیم که قرار است از یک فضای ابری هوشمند و یک لبه‌ی هوشمند ساخته شود. این دنیا درباره‌ی یک دستگاه یا یک الگوی اپلیکیشنی برای یک دستگاه نیست. این تجربه‌ی کاربری قرار است تمام دستگاه‌های شما را در بر بگیرد.

شرکت‌هایی نظیر اپل تلاش دارند تا کاربران را درون اکوسیستم‌های واحد محصور کنند؛ اما حقیقت این است که اغلب کاربران - هم مصرف‌کنندگان و هم افراد حرفه‌ای – روزانه در محل کار و زندگی خود به‌طور مرتب در میان دستگاه‌ها و اکوسیستم‌ها جابه‌جا می‌شوند. سرمایه‌گذاری‌های ابری مایکروسافت، آفیس ۳۶۵، مایکروسافت گراف، پروژه رم، رایانش لبه‌ای و ... اقداماتی در جهت آسان‌سازی، حمایت و افزایش بهره‌وری تجربه‌های دیجیتال و در حال حرکت کاربران محسوب می‌شود.

این تغییرات سازمانی به معنی حذف محدودیت‌ها در ارائه‌ی نوآوری برای مشتریان است. نادلا می‌گوید: «مایکروسافت باید از نیازهای نامعلوم و برآورده‌نشده‌ی مشتریان آگاهی داشته باشد. ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم محدودیت‌های سازمانی سد راه نوآوری برای مشتریانمان شوند.

فضای ابری هوشمند و کاربران

Microsoft Graph

فضای ابری هوشمند مایکروسافت را می‌توان به‌عنوان یک «ابرسیستم‌عاملِ» اتصال‌دهنده‌ی اکوسیستم‌ها، اپلیکیشن‌ها و تجربه‌های کاربری در نظر گرفت. هسته‌ی مأموریت ابری مایکروسافت به راهبرد پیشین این شرکت در قبال ویندوز شبیه است؛ با این تفاوت که مقیاس بسیار گسترده‌تری را شامل می‌شود و با دنیایی به‌هم‌پیوسته از دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف تناسب دارد.

در زمانی نه‌چندان دور، ویندوز سیستم‌عامل و پلتفرمی مخصوص رایانش شخصی برای کاربران و توسعه‌دهندگان بود؛ اما به‌تدریج با ظهور اینترنت، پلتفرم‌های موبایل و اپلیکیشن‌ها و خیزش دستگاه‌های رایانش محیطی نظیر آمازون اکو، رایانش شخصی و توسعه‌دهندگان در طیفی از انواع دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها پراکنده شدند. هدف مایکروسافت با ویندوز، ساخت سیستم‌عاملی بود که بخش زیادی از توسعه و رایانش شخصی در آنجا اتفاق بیافتد. اکنون این شرکت با «فضای ابری» در پی دستیابی به همین هدف است.


گوگل امکان نصب سیستم‌ عامل ویندوز در کروم‌ بوک‌ را فراهم می‌کند

به‌تازگی اطلاعاتی منتشر شده که حاکی از توسعه‌ی ویژگی جدید توسط گوگل برای کروم‌بوک‌های این شرکت است. این ویژگی که فعلا با نام AltOS شناخته می‌شود، احتمالاً امکان نصب سیستم‌عاملی جایگزین را روی دستگاه‌های کروم بوک فراهم خواهد کرد. اگرچه اکنون کاربران این دستگاه می‌توانند چنین کاری انجام دهند؛ اما به‌ نظر می‌رسد که هدف این غول جستجو از توسعه‌ی چنین قابلیتی، آسان‌سازی روند نصب سیستم‌عامل است.

نکته‌ی حائز اهمیت، سیستم‌عامل‌های پشتیبانی‌شده توسط این ویژگی است. علاوه بر سیستم‌عامل فیوژا (سیستم‌عامل جدید گوگل که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد) در کد منبع اشاراتی به سیستم‌عامل ویندوز شده که در نوع خود امری جالب است.

یکی از کاربران ردیت در این باره می‌گوید:

فعلا شواهد و مدارک زیادی در این باره وجود ندارد؛ بنابراین اکنون در موقعیت گمانه‌زنی درباره‌ی قابلیت AltOS قرار داریم. شاید این ویژگی برای بوت آسان‌تر فیوژا توسط توسعه‌دهندگان داخلی توسعه داده شده یا شاید هم برای اجرای بومی ویندوز طراحی شده باشد.

ماه آینده میلادی، کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به Google I/O 2018‌ برگزار خواهد شد و مسلماً در جریان این رویداد، اطلاعات مفیدی در این باره ارائه می‌شود.

مدیریت صفحه لاک‌اسکرین در ویندوز ۱۰

زمانی که کاربران ویندوز ۱۰ رایانه خود را روشن می‌کنند، روی صفحه لاک اسکرین یک عکس پس زمینه وجود دارد که باید برای وارد کردن رمز عبور جهت دسترسی به محیط لاگین روی این عکس کلیک کنند‌. این تصاویر توسط موتور جستجوی شرکت مایکروسافت به نام بینگ جمع‌آوری می‌‌شوند و توضیحات مربوط به عکس در قسمت بالای سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود. برخی از کاربران تمایل دارند که بدون دیدن صفحه لاک‌اسکرین و به طور مستقیم وارد محیط ویندوز شوند، در ادامه خواهیم دید که چگونه می‌توان به این هدف دست یافت.

سیستم عامل ویندوز 10 دارای روش‌های متفاوتی برای شخصی‌سازی رایانه است، یکی از این روش‌ها تغییر عکس موجود در صفحه لاک‌اسکرین با هر بار روشن کردن رایانه و وارد کردن رمز عبور است.

می‌توانید برای آگاه شدن از نوع روش انتخابی ویندوز برای شخصی سازی صفحه لاک‌اسکرین کلید‌های Windose+I را روی صفحه کیبورد به طور هم‌ زمان فشار دهید. با این کار صفحه تنظیمات برای شما باز خواهد‌ شد، در این صفحه با انتخاب گزینه personilize پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود، حال در سمت چپ این پنجره گزینه لاک‌اسکرین را انتخاب کنید.

لاک اسکرین ویندوز ۱۰

یکی از گزینه‌هایی که برای عکس پس‌زمینه انتخاب می‌شود ویندوز اسپاتلایت است این گزینه هر روز تصاویر و نکته‌های جدیدی را از سایت مایکروسافت انتخاب می‌کند و به شما نمایش می‌دهد. اگر رایانه شما روی گزینه ویندوز اسپاتلایت تنظیم شده است برای تغییر آن از منوی کشویی موجود گزینه pictures را انتخاب کنید و عکسی را که می‌خواهید در پشت زمینه صفحه لاک اسکرین خود داشته باشید انتخاب کنید حال با ری‌استارت رایانه خود می‌توانید با تنظیمات جدید وارد محیط ویندوز شوید.

ویندوز ۱۰ به‌طور پیش فرض طوری تنظیم شده است که برای وارد‌شدن به صفحه لاگین و محیط ویندوز نیاز به رمز عبور داشته باشد. این روش به منظور حفظ امنیت رایانه و اطلاعات شما طراحی شده است؛ با غیر فعال کردن این گزینه می‌توانید بدون نیاز به رمز ورود وارد محیط ویندوز شوید. ولی این حالت از لحاظ امنیت به هیچ وجه مناسب نیست زیرا هر شخصی می‌تواند با روشن‌کردن رایانه شما به فایل‌ها و اطلاعات‌تان دسترسی داشته باشد.

به‌روزرسانی ماه آوریل ویندوز 10 در تاریخ ۱۸ اردیبهشت منتشر خواهد شد

مایکروسافت در حال آماده‌سازی یک به‌روزرسانی جدید برای ویندوز ۱۰  است تا قابلیت‌های این سیستم‌عامل دوست‌داشتنی را بهبود دهد. به‌تازگی نیز در یک توئیت، زمان انتشار این به‌روزرسانی اعلام شده است؛ به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی ماه آوریل سیستم‌عامل ویندوز 10 از تاریخ ۹ می ( ۱۸ اردیبهشت) برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز منتشر خواهد شد. البته زمان فاش شده برای انتشار به‌روزرسانی مذکور در کشور چین است و با درنظر گرفتن تفاوت‌های زمانی، انتظار داریم این بسته به‌روزرسانی، یک روز زودتر در تاریخ ۸ می ( ۱۷ اردیبهشت) در ایالات متحده منتشر شود.

این توئیت بر اساس یک متن داخلی است که اشاره می‌کند چهارمین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با اسم‌رمز «رداستون ۴» از صبح چهارشنبه، ۹ می برای دستگاه‌های ویندوزی عرضه می‌شود؛ به همین جهت، به‌روزرسانی مذکور در بعد از ظهر سه‌شنبه، ۸ می برای کاربران در ایالات متحده منتشر خواهد شد. البته باید توجه داشت که تمامی گمانه‌زنی‌ها پیرامون زمان عرضه به‌روزرسانی عمده آینده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در حال‌حاضر، شایعه است؛ مگر آنکه توسط یک منبع رسمی در مایکروسافت تأیید شود. ضمن اینکه ممکن است تغییراتی در این زمان اعمال شود که انتشار به‌روزرسانی را پیش از این تاریخ یا چندین روز پس از آن ممکن سازد.

ویندوز 10

به هرحال، انتظار داریم به‌روزرسانی عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ که «آپدیت ماه آوریل» نامیده خواهد شد و شماره نسخه سیستم‌عامل ویندوز را به ۱۸۰۳ ارتقا می‌دهد؛ در ماه می منتشر شود. مایکروسافت بخشی از قابلیت‌های به‌روزرسانی آینده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را از طریق مرورگر اختصاصی «اج» به نمایش گذاشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به اضافه شدن تایم‌لاین و تغییراتی در اکشن سنتر اشاره کرد.


تکنیک های افزایش ورودی گوگل

وردپرس به شما این امکان را می دهد که مطالب خویش را داخل تگ ها و بخش بندی ها مرتب کنید. این فرمایش مایه می شود تا به راحتی بتوانید مطالب خود را بر پای بست، موضوعات آنها دسته بندی کنید و کاربران نیز بتوانند آسان تر آنچه که به تعقیب آن هستند را بیابند.


دسته ها و تگ ها در ضمن به موتورهای جستجوگر کمک می کنند لغایت بتوانند ساختار و محتوای سایت شما را بهتر بفهمند.


اغلب مبتدیان سردرگم هستند که کدام یک بهتر است؟ تقسیم بندی و یا تگ ها، بعد از توضیح درمورد این دو به خوانندگان، باید درمورد نحوه بکارگیری آنها روشنگری دهیم.


دسته بندی ها برای گروه های گسترده ای از پست های شما درنظر گرفته شده. اگر تارنگار را مثل یک کتاب انگاشت نماییم در این صورت بخش بندی ها مشابه جدول لیست مطالب میباشد.


برای مثال، در تارنگار های شخصی شما میتوانید گروه بندی هایی مثل موسیقی، غذا، مسافرت و … داشته باشید. دسته بندی بصورت رشته مراتبی است بنابراین میتوانید برای هر بخش یک فرزند یا زیرمجموعه درنظر بگیرید.


از سوی سایر تگ ها کلمات کلیدی خاصتری هستند که محتوای یک پست ویژه را روشنگری میدهند. برای مثال، یک پست وبلاگ، که در دسته‌بندی غذاها پیمان گرفته، میتواند تگ هایی از قبیل سالاد، صبحانه، کیک و … داشته باشد.تگ ها را مانند قسمتی از لیست یک کتاب انگاشت کنید.


برای اطلاعات اغلب در مورد این موضوع، راهنمای ما درباره مقاسیه تگ ها و تقسیم بندی ها و بهترین شیوه مرتب کردن درونمایه از عقیده سئو مراجعه کنید.


به وسیله بهره‌گیری ی صحیح از آنگونه بندی ها و تگ ها، بازبینی در سایت خویش را برای کاربران آسان میکنید. همچنین به کاربران کمک میکنید لغایت سایت شما را به آسانی در موتورهای جستجوگر پیدا کنند.


[ بازگشت به بالا ]


به لینک دهی داخلی عادت کنید

لینک دهی درونی در وردپرس

لینک دهی داخلی در وردپرس

موتورهای جستجو به هر صفحه روی وبسایت شما یک نمره گزین کردن میدهند(اعتبار صفحه). دستورکار این نمره دهی نهان نگه داشته میشود فلذا اشخاص نمیتوانند با این نتایج بازی کنند. با این حال، رایجترین اثر اعتبار صفحه، لینک ها هستند.


این موضوع انگیزه اهمیت آن است که چرا باید به محتوایتان از دیگر پست ها و صفحات وبلاگتان لینک داشته باشید.


باید این را برای خود یک خو قرار دهید که هرزمان که ممکن است به پست های خود لینک دهی کنید. اگر سایتتان چند مؤلف دارد، پس یک چک لیست پست های وبلاگ پیش از انتشار تعبیه کنید که از آنها بخواهد کمینه سه لغایت از دیگر پست های تارنگار را به هم پیوند دهند.


این باره بازدید از صفحات سایت را ارتقا میدهد، زمان سپری شده بدست کاربران در وب‌سایت تان را افزایش میدهد و در نهایت نمره سئو وردپرس میموس از پست ها و صفحات شخصیتان را بهبود میبخشد. بهتر است نوشتار ما در باره مبانی برپایی لینک درونی – Internal Link و روش درست انجام این کار را مطالع کنید.


همیچنین مقاله ما در باره راهنمای جامع لینک سازی برای مبتدیان و بررسی کارایی آن بر افزایش رتبه سایت را برای نیز مطالعه نمایید.


[ بازگشت به بالا ]


 



بهینه سازی کامنت های وردپرس

اهمیت کامنت در وردپرس

اهمیت کامنت در وردپرس

کامنت ها یک اثر نیرومند از داوری کاربران درمورد وبسایت شماست. کامنت کاربران به معنی لینک بک اغلب به سایت شما و شدامد بیشتر و شفا سئو است.


اما باید مطمئن شوید کامنت ها راستین هستند و اسپم نیستند. کسانی که کامنت اسپم میگذارند لینک های بدی میگذارند که میتواند روی رتبه جستجوی شما تاثیر بگذارد یا حتی آن را ویران کند.


این مورد انگیزه آن است که چرا ما به همه رهنمود میکنیم الی استفاده از Akismet را آغاز کنند. این احد از دو پلاگینی است که روی وردپرس از قبل نصب شده اند و به شما کمک میکند لغایت با کامنت اسپم مبارزه کنید.


اگر Akismet فقط به پیشه گرفته شود نمیتواند کامنت های اسپم را مدیریت کند، فلذا این مطلب را درمورد نکات و ابزارهای حیاتی برای مبارزه با کامنت اسپم مطالعه کنید.


اگر پست های شما کامنت های راستین و بدون اسپم را دریافت کند باید برای داشتن چنین سایتی به خود افتخار کنید!


در هرحال، حجم بسیار کامنت ها در یک پست میتواند کندی لود صفحات را به همراه داشته باشد که روی رنک موتورهای جستجو تاثیر میگذارد .( برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه چگونه سرعت بر سئو تاثیر میگذارد ادامه مطلب را مطالعه کنید)