این روزها بسیاری از کاربران در شبکههای اجتماعی حضور دارند و در این شبکهها دوستان مجازی و واقعی بسیاری را نیز دنبال میکنند.
همانطور که میدانید دوستان مجازی به افرادی اطلاق میشود که ممکن است کاربر یک بار هم آنها را ندیده باشد، ولی اولین روش ارتباطی آنها با یکدیگر بهصورت مجازی و توسط یکی از شبکههای اجتماعی ایجاد شده باشد. دوستان دنیای واقعی نیز به تعریف نیاز ندارند؛ دوستانی که علاوه بر دنیای واقعی در فضای مجازی نیز با آنان در ارتباط هستید.
شبکههای اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس از جمله شبکههایی بهشمار میروند که ارتباطات دوستانه میان مجازیها و واقعیها را مستحکمتر کرده و آنها را از حال و احوال یکدیگر باخبر میکنند، اما یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران با حضور در شبکههای اجتماعی با آن مواجه میشوند، مطالبی است که توسط دوستانشان منتشر شده و در پروفایل شخصی آنها نمایش داده میشود.
یکی از روشها مشاهده نشدن این مطالب قطع ارتباط دوستی با فرد موردنظر است، اما این قطع ارتباط ممکن است رابطه دوستی چند ساله را خراب کند پس باید راهحل بهتری به این منظور انتخاب شود که در این مطلب قصد داریم شما را با این راهحل مطلوب آشنا کنیم.
با آموزش ارائه شده در این مطلب بدون نیاز به قطع ارتباطات دوستانه خود (UnFriend) میتوانید مطالب افراد موردنظر را فیلتر کنید تا فرمان عدم نمایش این مطالب در صفحه شخصی شما صادر شود.
توییتر
برای فیلتر کردن یک کاربر در توییتر و مشاهده نکردن توییتهای ارسال شده توسط او باید به پروفایل کاربری فرد موردنظر مراجعه کرده و در ادامه روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخدنده قابل مشاهده است، کلیک کنید. در پایان از منوی بهنمایش درآمده روی گزینه Mute کلیک کنید و به همین راحتی بدون آنکه ارتباط دوستی خود را قطع کنید، از توییتهای کاربر خلاص شوید.
نکته: برای فعالسازی مجدد نمایش توییتها در فید شخصی خود کافی است مراحل اشاره شده را تکرار کرده و گزینه Unmute را انتخاب کنید.
فیسبوک
مشاهده مطالب ناخواسته در صفحه شخصی فیسبوک بیش از دیگر شبکههای اجتماعی برای کاربران رخ میدهد. در این شبکه اجتماعی نیز میتوانید از صفحه پروفایل شخصی دوستتان یا صفحه شخصی خودتان، نمایش مطالب مخاطب موردنظرتان را فیلتر کنید.
در روش اول تنها کاری که باید انجام دهید این است که در فید شخصی خود یکی از مطالب آن فرد را پیدا کرده و از بالا ـ سمت راست پنجره مطلب ارسالی، روی آیکون کوچکی که به شکل یک پیکان است کلیک کنید. در ادامه از منوی بهنمایش درآمده گزینه Unfollow را که با نام مخاطب همراه شده انتخاب کنید.
روش دوم با مراجعه به پروفایل کاربر انجامپذیر است. در این روش پس از مراجعه به پروفایل کاربر کلیدی با عنوان Following را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی این گزینه نیز قابلیت دنبال کردن مخاطب غیرفعال شده و مطالب او از فید شخصی شما حذف میشود.
نکته: هنگامی که در فیسبوک فردی را از حالت دنبال کردن خارج میکنید (Unfollow) هیچ اعلانی برای مخاطبتان ارسال نشده و او از این اتفاق مطلع نخواهد شد.
لینکدین
ندیدن مطالب دوستانتان در لینکدین بدون قطع ارتباط با آنها روشی مشابه با فیسبوک دارد. برای انجام این کار باید به فید شخصی خود مراجعه کرده و یکی از مطالب فرد موردنظر را پیدا کنید. در نهایت از بالا سمت راست پنجره مطلب موردنظر، روی علامت پیکان موجود کلیک کنید و از منوی بهنمایش درآمده گزینه Unfollow را که با نام کاربر همراه شده کلیک کنید.
گوگل پلاس
یکی دیگر از محبوبترین شبکههای اجتماعی، گوگل پلاس است که به واسطه یکپارچگی با دیگر سرویسهای گوگل کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. در این سرویس نیز برای به نمایش در نیامدن مطالب یک کاربر خاص بدون قطع ارتباط دوستی میتوانید به این روش عمل کنید: به صفحه پروفایل کاربر موردنظر مراجعه کرده و در زیر اعداد تعداد دنبالکنندگان /نمایش مطالب روی علامت پیکان کوچکی که جهت پایین را نشان میدهد کلیک کرده و گزینه Mute را که با نام کاربر همراه است انتخاب کنید.
رفاقت بیرفاقت!
متاسفانه برخی شبکههای اجتماعی همچون پینترست و اینستاگرام قابلیتی برای ندیدن مطالب کاربران بدون قطع ارتباطات دوستانه را در اختیار شما قرار نمیدهند و به عبارت دیگر چنانچه روحیات شما با مطالب منتشر شده توسط دوستانتان سازگار نباشد یا باید برخلاف میل خود انتشار این مطالب را تحمل کنید یا دوستیها را کنار گذاشته و بهدلیل اختلافات سلیقهای خود به رفاقتهای مجازی خاتمه دهید!
البته امیدواریم بهزودی این قابلیت در این شبکهها و دیگر شبکههای اجتماعی نیز طراحی شود.
یکی از معضلاتی که در شبکههای اجتماعی و به خصوص اینستاگرام وجود دارد، انتشار کامنتهای بیادبانه از جانب برخی از کاربران است. این کامنتها که معمولاً حاوی الفاظ نامناسب و توهین است، فضای اینستاگرام را آلوده کرده است.
از این رو اینستاگرام در بهروزرسانی جدید خود به فکر چارهاندیشی برای حل این معضل افتاده است. به طوری که از این پس هر کاربر میتواند کامنتهای منتشرشده در صفحهی خود را فیلترگذاری کند. در این ترفند به نحوهی انجام این کار میپردازیم.
در این روش، اینستاگرام به طور خودکار کامنتهایی که حاوی کلمات رکیک است را مخفی میکند. لیست پیشفرض اینستاگرام شامل کلمات انگلیسی است. اما کاربر نیز میتواند کلمات دلخواه خود را به اپلیکیشن اضافه کند و این کلمات دلخواه میتوانند کلماتی فارسی باشند.
در واقع کاری که شما باید بکنید این است که کلمات رکیک را اضافه کنید تا کامنتهای حاوی این کلمات از دید شما و دیگر کاربرانی که کامنتهای پستهای شما را میخوانند پنهان شوند. دقت کنید در واقع این کامنتها حذف نمیشوند بلکه مخفی میشوند. در نتیجه اگر روزی این کلمات را از لیست کلمات ممنوعه حذف کنید، کامنتهای حاوی این کلمات مجدد نمایان میشوند. همچنین تنها کامنتهای پستهای منتشرشده توسط شما تحت تأثیر این فیلترگذاری قرار میگیرند.
برای ایجاد لیستی از کلمات ممنوعه، ابتدا اطمینان پیدا کنید اپلیکیشن Instagram شما به آخرین نسخه بهروز شده است (این قابلیت از نسخهی 9.3 به اپ اضافه شده است).
وارد صفحهی پروفایل خود شده و سپس وارد صفحهی Settings شوید (دکمهی چرخدنده را لمس کنید).
اکنون در محدودهی Settings، گزینهی Comments را لمس کنید.
حذف خودکار کامنتهای بیادبانه در اینستاگرام
حالا برای فعالسازی لیست پیشفرض کلمات نامناسب، تیک گزینهی Hide Inappropriate Comments را فعال کنید. اکنون در قسمت Custom Keywords، لیست واژگان را وارد نمایید. برای این کار عبارات را با کاراکتر ویرگول انگلیسی جدا کنید. سپس با فشردن Done تنظیمات را ذخیره نمایید.
فیلترگذاری کامنت های اینستاگرام
با این کار کامنتهایی که حاوی لیست عبارات واردشده توسط شما هستند، از دید عموم پنهان میشوند.
جیمیل دارای کلیدهای میانبر کاربردی است که موجب افزایش سرعت و همچنین آسودگی کار شما با برنامهها خواهند شد.
کلیدهای میانبر (Shortcuts) ماهیتی کمک کننده دارند که به سرعت استفاده شما از اپلیکیشنها و محیطهای کاری مختلف کمک خواهند کرد.
جیمیل نیز از این قضیه مستثنا نبوده و دارای کلیدهای میانبر کاربردی است که موجب افزایش سرعت و همچنین آسودگی کار شما با برنامهها خواهند شد.
کلیدهای میانبر جیمیل که شاید مهم باشد عبارت است از:
۱ – Shift + Click: با نگاه داشتن کلید شیفت قادر خواهید بود همان گونه که در محیط ویندوز خود چندین فایل را باهم انتخاب میکنید، چند ایمیل را به حالت انتخاب درآورید.
۲ – #+Shift : پاک کردن اینباکس شما به وسیله این کلید میانبر، به مراتب آسان تر از انجام این کار با کلیک بر روی گزینههای مدنظر میباشد. تنها کافیست تا هر چند ایمیلی که خواستید را با استفاده از کدمیانبر بالایی انتخاب کرده سپس با فشردن کلیدترکیبی Shift + # آنها را به یکباره پاک کنید.
۳ – Shift + i: با این کلید میانبر قادر خواهید بود تا ایمیلهای انتخابی خودتان را با سرعت بیشتری به حالت "Mark as read" درآورید.
۴ – Shift + U: قصد دارید تا یک ایمیل را به حالت "Mark as Unread" در آورید؟ تنها کافیست تا از این کلید میانبر استفاده کنید.
۵ – Shift + T: این کلید میانبر نیز ایمیلهای آماده شما را به گوگل تسک ارسال خواهند کرد.
نکته: اگر هیچ از کلیدهای میانبر برای شما عمل نمیکنند، به مسیر Settings > General > Keyboard shortcuts رفته و مطمئن شوید که تیک "Keyboard shortcuts on" زده شده باشد.
کانال های تلگرام به خوبی جایگاه خودشان را کسب کرده اند، هر کسی به آسانی می تواند برای خودش یک کانال تلگرام داشته باشد و با کنترل و مدیریت آن با سایر افراد به صورت یک طرفه ارتباط بر قرار کند.
هر کسی به آسانی می تواند برای خودش یک کانال تلگرام داشته باشد و با کنترل و مدیریت آن با سایر افراد به صورت یک طرفه ارتباط بر قرار کند. از همین رو این روز ها در هر فروشگاه و هر کسب و کاری می توان دید که آدرس کانال های تلگرامی به ثبت رسیده و سعی افراد موظف و یا صاحبان مشاغل بر برقراری ارتباط غیر قابل چشم پوشی است.
برقراری ارتباط موثر با مشتری ها یکی از بزرگترین و مهمترین مواردی است که میتواند به هر صاحب شغلی چه در کسب و کارهای کوچک و چه در کسب و کارهای بزرگ برای دستیابی به فروش و بازار بیشتر کمک شایانی کند، در دنیای رقابت و شلوغ کنونی شما باید طوری با مشتری ارتباط برقرار کنید که همان برخورد اولتان و در لحظات ابتدایی جایگاه مورد نظر در ذهن فرد یا مشتری ثبت کند.
از ارتباط اول که بگذریم در این مطلب با شما هستیم با امکانی که به شما توانایی ارتباط موثر و بر خط را با مشتریانتان می دهد، آن هم به صورت رایگان!
کانال های تلگرام به خوبی جایگاه خودشان را کسب کرده اند، هر کسی به آسانی می تواند برای خودش یک کانال تلگرام داشته باشد و با کنترل و مدیریت آن با سایر افراد به صورت یک طرفه ارتباط بر قرار کند. از همین رو این روز ها در هر فروشگاه و هر کسب و کاری می توان دید که آدرس کانال های تلگرامی به ثبت رسیده و سعی افراد موظف و یا صاحبان مشاغل بر برقراری ارتباط غیر قابل چشم پوشی است.
در ادامه به ذکر نکات و مواردی خواهیم پرداخت که به شما در اداره یک کانال تلگرام موفق کمک خواهد کرد!
انتخاب نام مناسب برای کانال
تیتر گویاست و نیازی به تاکید بر این مطلب نیست، اینکه نام کانال شما با بیزینس مورد نظرتان همسو باشد کاملا منطقی است اما پیشنهاد میکنیم اگر اکانتی در سایر شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام دارید سعی کنید نام کانال تلگرام و نام کاربری یا صفحه اینستاگرامتان یکی باشد!
راه های معرفی کانال
راه های مختلفی برای معرفی کانال وجود دارد، اگر وبسایت دارید حتما لینکی به صورت لایت باکس و در حین ورود به صفحه اول وبسایت از کانال قرار دهید و کانال تلگرامتان را به افراد و بازدیدکنندگان معرفی کنید (با یک لینک فعال و مستقیم به آدرس کانال)! اگر فقط صفحه اینستاگرام دارید حتما سعی کنید آدرس کانال را در قسمت ببوگرافی قرار دهید و حتما توجه کنید برای گذاشتن لینک کانال در بیوگرافی باید از مخفف Tlgrm.me به جای telegram.me استفاده کنید!
از دیگر راه هایی که می توانید جذب مخاطب کنید اینکه در کارت ویزیت و یا کاتالوگ ها در کنار آدرس وبسایت سعی کنید آدرس تلگرام را درج کنید، پیشنهاد می کنم از QR Code یا همان بارکد های مربعی استفاده کنید، البته در ابعاد قابل مشاهده توسط دوربین ها!
از فرصت حضور در نمایشگاه های مرتبط و جلسات و همایش های گروهی به هیچ عنوان غافل نشوید ارائه تخفیف های تلگرامی هم می تواند وسیله و ابزار موثری در جذب محاطب باشد.
ارائه محتوای مناسب در کانال
محتوا بخش اصلی و مهمی است که می تواند به آسانی در نگهداری و حتی افزایش فالوئر به شما کمک شایانی کند، متاسفانه باید بگوییم ذائقه کنونی فارسی زبان ها در شبکه های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد، هر چقدر شما محتوایی سطحی تر و یا شاید با مزه تر داشته باشید کاربران بیشتر خوششان می آید!
هر چیز جایی و هر نکته مکانی دارد!
سعی کنید کانال شما بر حسب موضوعی که به آن می پردازید پاسخگو باشد، تمامی مشتری ها یا مخاطبان بدانند که زمینه کاری و محتوایی شما چیست و برایشان قابل درک باشد، برای مثال اگر کانالی برای معرفی محصولات مربوط به مصالح ساختمانی دارید دلیلی ندارد که برای جذب مخاطب و فالوئر بیشتر از ارسال جک هم دریغ نکنید! سعی کنید مطالب در زمینه مرتبط با موضوع مورد نظر شما باشد.
انگیزه ایجاد کنید
راه های ایجاد انگیزه بستگی شدید به بیزینس و اهداف شما دارد، اگر فروشنده هستید، ارائه تخفیف یا اشانتوین، اگر خدمتی را ارائه می دهید، ارائه محدودیت زمانی برای دریافت تخفیف و … اما راه های ساده تری هم هست، ارسال مطالبی با انرژی مثبت به صورت روزانه، مثلا هر روز را با یک جمله پر انرژی و مثبت آغاز کنید، یا ابتدای هر هفته با ارسال یک پیام مثبت برای مخاطبانتان آرزوی هفته ای خوب داشته باشید! سعی کنید خود را مقید کنید و مثلا جملات هر هفته را راس ساعتی خاص و در روزی خاص ارسال کنید.
استفاده از هشتگ ها
هشتگ ها عناصر خوبی هستند که می توانند در دسترسی آسانتر به مطالب توسط کاربران و مخاطبان موثر باشند.
امضای مطالب
سعی کنید حتما در انتهای هر پیام آدرس تلگرام را ذکر کنید ، این نکته هم یک شمایل خاص به ارسال های شما می دهد و هم می تواند در صورت فوروارد مطالب شما توسط مخاطبان کاربران جدید را به کانال شما راهنمایی کند!
از ارسال زیاد بپرهیزید!
ادمین های کانال ها خیلی اوقات پر انرژی هستند و محتوا های مناسب و خوبی را طی یک بازه کوتاه ارسال می کنند، توجه کنید کاربران مثل شما مدام و در لحظه کانال شما را چک نمی کنند، وقتی هم در اعلان ها می بینند که پیام جدیدی در کانال شما دارند، شاید در شرایط مساعد دو مورد انتهایی را مطالعه کنند. پس سعی کنید ارسال ها را در طول روز کم کرده و تنها بر ارائه محتوای مناسب بپردازید!
از DESCRIPTION یا توضیحات غافل نشوید
این قسمت تنها جایی است که می توانید آدرس وبسایت، شماره تماس و … را به صورت همیشگی در دسترس کاربران قرار دهید، سعی کنید ساده ترین راه های ارتباطی و توضیحاتی که به شرایط بیزینس شما ارتباط دارد را خیلی مختصر بنویسید، درج شماره تماس، ارتباط تلگرامی و وبسایت فراموش نشود!
اضافه کردن اولین افراد!
در ابتدای مسیر و ایجاد کانال شما می توانید تا ۲۰۰ نفر را خودتان به لیست مخاطبان اضافه کنید، توجه کنید تنها افرادی را که حدس می زنید محتوای شما به آنها ربطی دارد را اضافه کنید، آن هم فقط یک بار! مطمئن باشید با اضافه کردن دو یا چند بار افراد نمی توانید آن ها را وادار به ماندن در کانال و یا Leave ندادن کنید!
فالوئر کیلویی نخرید!
خریدن فالوئر های کیلویی خیلی مرسوم است اما توجه کنید که تنها پولتان را دور ریخته اید، اعداد نمایش داده شده در بالایی صفحه تنها نظر ادمین ها را جلب می کند، ادمین ها هم افرادی نیستند که برای شما مخاظب بیشتری جذب کنند، خدمات و تعرفه های تعرفه بهینه سازی سایت ووکامرسی میموس توجه کنید که جلب مخاطب اصلی باید از طریق کاربران و معرفی و فورارد مطالب صورت بگیرد! باز هم باید تاکید کنم که سعی کنید مطالب با محتوای مناسب و به جا نظر افراد را جلب کنید!
لطفا زیاد ویدئو ارسال نکنید
تمامی افرادی که از تلگرام استفاده می کنند با موبایل به چک کردن کانال ها می پردازند و از اینترنت همراه استفاده می کنند، ارائه محتوای با حجم سنگین اکثر مواقع بی فایده است و ارسال های متنی شما بازخورد خیلی بیشتری دارد!
مطالب دیگر کانال ها را کپی نکنید
ارسال مطالب کانال های دیگر مخاطبان شما را به مرور مطالب آن کانال ها سوق می دهد و کانال شما را یک کپی کار با مطالب تکراری نمایش می دهد. سعی کنید این مورد را به حداقل برسانید و خودتان تا حد امکان تولید کننده محتوا باشید!
نکته نهایی و آخر
تلاش کنید، تلاش کنید، تلاش کنید و به صورت مداوم حتی با تعداد کمی فالوئر پیگیر باشد! مطمئن باشید تداوم کار و ارائه محتوای با مضمون مناسب و ارزشمند هم برای جذب مخاطب نیاز به وقت گذاشتن دارد.
با استفاده از این ترفند می توانید تصاویر اینستاگرام را با کیفیت اصلی شان ذخیره کنید.
همانطور که می دانید سیاست های اینستاگرام اجازه ی ذخیره کردن عکس های موجود در این شبکه ی اجتماعی را نمی دهد. اما با استفاده از ترفند زیر می توانید به وسیله مرورگر فایر فاکس تصاویر اینستاگرام را با کیفیت اصلی ذخیره کنید.
با استفاده از مروگر Firefox، سایت رسمی اینستاگرام را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. هم اکنون بر روی تصویر موردنظر خود که قصد ذخیره سازی آن را دارید کلیک کنید تا پنجره ی پست مربوطه باز شود.
ذخیره تصاویر اینستاگرام با کیفیت اصلی شان
سپس در سمت چپ آدرس سایت، بر روی آیکون حرف " i " که نشان دهنده بخش Page Information است، کلیک کنید.
سایت رسمی اینستاگرام
بر روی علامت پیکان که در سمت راست پنجره وجود دارد، کلیک کنید.
ذخیره عکس های اینستاگرام با کیفیت بالا
هم اکنون بر روی دکمه ی More Information کلیک کنید.
در پنجره ی باز شده بر روی آیکون Media کلیک کنید تا لیست فایل های رسانه ای موجود در این صفحه نمایش داده شود. در صورتیکه به انتهای لیست مراجعه کنید، لینک تصویر موردنظر خود را خواهید یافت که با یکبار کلیک روی آن، پیش نمایش تصویر را در بخش پایینی مشاهده خواهید کرد.
پس از پیدا کردن لینک تصویر موردنظر و انتخاب آن، به راحتی بر روی دکمه ی Save As… کلیک کنید تا عکس را بر روی کامپیوتر خود ذخیره نمایید.
منبع:y