قالب های فارسی وردپرس 16

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 16

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

فلش مموری

مشخصات مفهومی قطعات Flash Memory اولین بار در سال ۱۹۸۴ توسط دکتر فوجیو ماسوکا از محققان کمپانی توشیبا مطرح و توصیف شد. اسم پیکان برای این گونه حافظه توسط

 

هم‌دانشگاهی دکتر ماسوکا یعنی آقای شوجی آریزومی پیشنهاد شد و توسط موسسه IEEE واقع در کالیفرنیا مورد تایید پیمان گرفت.

 

در سنه ۱۹۸۸ اینتل آمادگی خویش را برای تولید انبوه گونه NOR از قطعات Flash Memory اعلام کرد. در سنه ۱۹۸۹ نیز گونه NAND قطعات Flash Memory توسط توشیبا معرفی و برای استفاده

 

در دسترس متخصصان قرار گرفت که نمونه‌های تجاری آن را در انواع قطعات USB Flash Memory، کارت حافظه و دیسک‌های جدید SSD مشاهده می‌فرمایید.

 

فلش مموری یا کول دیسک ،چیست؟

فلش مموری به راستی یگانه از حافظه های پرقدرت است که از ترکیب حافظه های باستانی که توانایی پاک شدن و حافظه هایی که توانایی دوبار پاک شدن را دارند گرفته شده .

فلش مموری برنامه نویسی EPROM و نحوه پاک شدن E2PROM را دارد .

کاربردی که پیکان مموری را از EPROM جدا میکند قدرت منزه شدن آن است . اگرچه نیرو پاکسازی هر خانه وجود ندارد که به راستی برای رسیدن به این توانایی باید شمار زیادی مدار به تراشه اضافه شود الی این امکان را برای مموری ها فراهم کند .  این عمل برای تولید کنندگان هزینه های زیادی خواهد داشت و به علت بالا رفتن بها پیکان مموری اغلب تولیدکنندگان از این عمل صرف نظر کرده اند .

در حال آماده فرآوری کنندگان تراشه هایی به بازار ارائه می دهند که توانایی پاک شدن انتخابی را دارند . به راستی توانایی پاک شدن به نوع ای است که میتوان دسته یا سکتور مورد عقیده را برگزیدن و منزه کرد  که در این چهره هم فقط تقدیر مهمی از تراشه باید حذف می شود .



فلش مموری یا کول دیسک به حافظه ی غیر فراری گفته میشود که توانایی برنامه ریزی برای هر سلول آن وجود دارد .



 

استراتژی محتوافلش مموری ها برای اندوخته اطلاعات به باطری نیازی ندارند همین امر باعث زیر آمدن حجم و وزن آنها شده است.

استراتژی محتوافلش مموری ها دیتاها و ذخیره ساز های متغیری را با گنجایش های متفاوت در خود جای میدهند .

استراتژی محتوا فلش مموری تبلیغاتیا نسبت به حافظه های سایر مانند هارد دیسک و فلاپی دیسک با سرعت بیشتری میتوان به اطلاعاتش دست یافت .

استراتژی محتوادر نقطه پیوندیدن هر سط و ستون دو ترانزیستور floatin gate  و control gate  قرار میگیرkد که به وسیله یک لایه نازک اکسید از هم متمایز میشوند .

از floatin gate برای سطر استفاده میشود . و از tunnling برای جابه جایی الکترون ها درfloatin gate بهره‌گیری میشود .

به floatin gate شارژی حدود 10 الی 13 ولت داده میشود که این شارژ floatin gate  را به توزیع کننده الکترون تبدیل میکند.

استراتژی محتوافلش مموری ها نسبت به حافظه های  EMPROM سرعت اکثریت دارد چراکه توسط بلاک های 512 بایتی نوشته میشوند . در حالی که EMROM  ها با بلاک های یک بایتی نوشته شده اند .  

استراتژی محتوافلش مموری ها به عنوان حافظه های ذخیره ساز با سرعت و همچنین آسان بهره‌گیری میشوند .

که البته کارایی این وسیله زیاد ما فوق چیزیست که تا اکنون دیده اید چیزی ما فوق ذخیره داده ها و پاک کردن آنها .

 

در این قسمت برخی از استعمال های پیکان مموری ها را ذکر میکنیم :

استراتژی محتواقفل رایانه :
شما میتوای فش مموریتان را به قفل کامپوترتان تبدیل کنید .کافیست برنامه predator را رئی آن نصب کنید ک در این چهره تنها زمانی که فلشتان به کامپوتر شما اتصال داشته باشد میتواانید به آ ن دسترسی پیدا کنید .

هر شخص دیگری بخواهد بدون اطلاع شما وارد سیستمتان شود با پیغام ACCES DINIED روبه رو خواهد شد .

استراتژی محتواویروس کش رایانه :
وقتی شما برنامه AVG را روی آن نصب کنید به راحتی میتوانید کامپیوترتان را که متعلق به قطع امد کرده اید از ویروس ها منزه سازی کنید . در انتهای کار سیستم شما جانی دئباره خواهد گرفت 

استراتژی محتوانصب ویندوز:
از روش پیکان مموریمیتوانید ویندوز فعلیتان را بی آن که بخواهد عوض کنید.

استراتژی محتواایمن سازی اطلاعات :
اگر از پیکان مموری برای ذخیره سازی اطلاعات کاربرد میکنید هرگز فراموش نکنید که اطلاعات خویش را ایمن سازی کنید . تنها کافیست برای فلش مموری خود رمز بگذارید الی به غیر از خودتان کسی نتواند به اطلاعات شما دسترسی پیداکند .

استراتژی محتواکامپیوترخود را مدیریت کنید :
با نصب برنامه Parted Magic  میتوانید کامپیوترتان را تقسیم بندی کنید و یا رمزتان را بازیابی کنی و فعالیت هایی از این دست .

استراتژی محتواویندوز جدید نصب کنید :
اگر بخواهید به طور همهنگام سیستم عامل OSX و ویندوز را روی مک بوکتان نصب کنید ،با فلش مموریتان میتوانید این فرمایش را سپریدن دهید .

tickمهمترین علتی که شدنی است باعث برآفروختن فلش مموری ها شود برپایی دشوار در پورت های یواس بی در تقدیر جلوی کیس میباشد برای ممانعت از این فرمایش پیکان مموری ها را به پورت های عقبی کیس متصل میکنند تا از بروز مشکل های احتمالی ممانعت میکنند .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.